FAQ / Værd at vide

I nedenstående vidensdatabase har vi samlet alle de spørgsmål og svar du måtte have inden du skal på charter med Primo Tours.

Måtte du have spørgsmål som ikke findes nedenfor, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte Primo Tours. Kontakt Primo Tours her.

God fornøjelse!

 

Hvordan tjekker jeg ind i Billund lufthavn?

Sådan får du en nem og hurtig gang gennem Check-in i Billund Lufthavn:

 

Check-in hjemmefra:

Internet check-in er mulig på alle afgange. Pt. dog ikke med SAS eller Cimber.

  • Alt hvad du skal bruge er fly nummer samt billetnummer/bookingnummer fra dit rejsebevis.
    Gå ind på www.bll.dk, vælg check-in og følg vejledningen. Internet check-in åbner mellem 12-24 timer før din afgang og lukker 2 timer før afgang. Når du har fuldført internet check-in, udskriver du blot dine boardingkort og medtager dem til lufthavnen. Du kan foretage check-in for alle de personer, der står på dit rejsebevis. Når du har udskrevet dine boardingkort kan du gå direkte til bagagedrop i lufthavnen for at aflevere din bagage. Ved bagagedrop fremviser du dit pas og dit boardingkort.
    Check lufthavnens informationstavler for hvor du skal droppe din bagage eller spørg en servicemedarbejder i lufthavnen.

Check-in på automater:

  • Lufthavnen har opstillet 18 check-in automater, og det er muligt at benytte automaterne for alle afgange.
    Alt hvad du skal bruge er dit fly nummer samt billetnummer/bookingnummer. På automaten kan du foretage check-in for alle de personer, der er påført dit rejsebevis.
    Vælg flyselskab på automaten og følg instruktionen. Ved afslutningen udskriver automaten dit boardingkort og dine bagagestrimler. Når du har fuldført check-in på automaten, påsætter du dine bagagestrimler på dine kufferter og går til bagagedrop, hvor du fremviser dit pas og dit boardingkort.
    Får du brug for hjælp eller har du spørgsmål i forbindelse med check-in på automaterne, kan du altid spørge en af lufthavnens servicemedarbejdere.

Er der mad med i flyveren?

  • Hos Primo Tours er det muligt at bestille mad i flyveren. Se mere under punktet ”Bestil hjemmefra”. Vi flyver med DAT, der yder rigtig god service – blandt andet kommer de gennem flyveren med mad og drikke.

Hvor lang tid før skal jeg være i lufthavnen?

  • I Billund skal der tjekkes ind senest halvanden time før afgang.Ved hjemrejse destination afhænger det af de forskellige destinationer. Dette vil rejselederne informere om sidst på ugen. Både til dem der har købt transfer og dem der ikke har.

Hvor meget bagage må medbringes i flyet?

  • Antal kilo man må medbringe som bagage kan variere, alt efter hvilket flyselskab man flyver med. Tjek billetten, her står præcis hvor mange kilo man må medbringe.

Hvad skal medbringes i lufthavnen?

  • Du skal have dit rejsebevis og pas med i lufthavnen. Rejsebeviset er oftest sendt til dig i elektronisk form via en e-mail. Det er en god ide at have rejsebeviset med under hele rejsen.

Jeg ønsker at afbestille min rejse. Hvad gør jeg?

  • Du sætter dig i forbindelse med Primo Tours hurtigst muligt. Hvis afbestillingen skyldes egen sygdom og du har tegnet en afbestillingsforsikring skal Primo Tours modtage en lægeerklæring senest 6 dage herefter.

Hvorfor skal mit policenummer på egen rejseforsikring oplyses ved bestilling?

  • Dette gør vi for at kunne hjælpe dig bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude. Derved har vores guider lettere ved at samarbejde med de rette myndigheder både på destinationen og i Danmark.

Dækker det gule sygesikrings bevis mine behov?

  • Da der er blevet lavet om i dækning på det gule sygesikrings bevis, dækker dette blandt andet ikke hjemtransport, hvis uheldet er ude. Derfor anbefaler Primo Tours at du tegner en rejseforsikring, enten ved at booke det direkte på hjemmesiden i forbindelse med bestilling af rejsen eller ringe til en af vores ferierådgivere.

Kan man bestille arrangementer hjemmefra?

  • Ja, ved Primo Tours har du en lang række muligheder for at lave tilkøb, blandt andet arrangementer. Benyt dig af det og få en mere afslappende ferie.

Er transfer med i prisen?

  • Nej, du skal booke transfer ekstra. Du har forskellige muligheder for transfer, enten en normal transfer eller en luksusudgave, hvor du bliver kørt direkte til hotellet i mere eller mindre luksuriøse køretøjer.

Kan jeg betale med betalingskort?

  • Ja, du kan enten betale med betalingskort eller via en FI indbetaling. De nødvendige oplysninger til sidstnævnte er på dit rejsebevis.

Hvordan bestiller jeg en rejse?

  • Du kan bestille din rejse på to måder, enten ved at booke den direkte på vores hjemmeside www.primotours.dk eller ved at ringe til vore ferierådgivere på 8818 4618.