Stort salg af 2015 charterrejserne

Chartergæster vil sikre sig det bedste

Chartergæsterne vil forlods sikre sig de bedste destinationer og hoteller. Det har givet Primo Tours et sandt boom i salget af ferierejser til 2015.
Direktør i Primo Tours, Bjarke Hansen er en tilfreds mand i disse uger. Kunderne strømmer til charterrejsebureauet fra Ringkøbing, og på nuværende tidspunkt ligger salget af rejser for det kommende år ca. 40% over det tilsvarende tal på samme tidspunkt i fjor.
”Vores gæster vil sikre sig de bedste destinationer og hoteller, og det er den primære årsag til fremgangen. Men det spiller da også ind, at vi netop nu giver 1.000 kr. i ”BOOK TIDLIG rabat” samt naturligvis at Primo Tours efterhånden er et kendt og velrenommeret navn blandt de danske charterturister”.
Det er specielt Grækenland, som er gæsternes foretrukne, og her er det destinationen Sivota som er højdespringeren.

Høj synlighed og kendskabsgrad
Bureauet har kun knap fem år på bagen på et marked, som er præget af nogle få store konkurrenter. Netop derfor har det været vigtigt for Primo Tours at opnå en høj synlighed og kendskabsgrad i chartergæsternes bevidsthed, når den næste charterrejse skal bestilles. Og den strategi ser i høj grad ud til at lykkes.
”Vi har gjort mange markedsføringsmæssige tiltag i den sammenhæng, og det seneste års tid har vi satset benhårdt på vores synlighed i Billund Lufthavn og i andre af de udenlandske lufthavne, som besøges af danske charterturister. Det er afgørende, at vi popper op i folks bevidsthed, når den næste charterferie skal bestilles, og at de besøger os på hjemmesiden for at se, hvad vi kan tilbyde”, fastslår Bjarke Hansen.

Kundetilfredsheden afgørende
Han ser dog kundetilfredsheden som den helt afgørende faktor for bureauets succes.
”Vi lever af tilfredse kunder. Vi har kunder, som i bureauets korte levetid har rejst med os 10 gange, og det er da noget af en tillidserklæring. Dertil kommer, at Trust Pilot tre år i træk har kåret os som Danmarks bedste charterrejseselskab. Det er en dejlig fornemmelse, for den baserer sig på anmeldelser fra vores egne gæster. Det viser at vores mål om at satse på det gode gamle charterkoncept fra 70’erne og 80’erne, tilsat lidt af nutidens trends, er rigtig: Danske guider, et højt serviceniveau før, under og efter rejsen i kombination med oplevelsesferier til attraktive priser”, fortæller Bjarke Hansen.

Mini All Inklusive
All Inklusive-konceptet er fortsat meget populært, men også Mini All Inklusive er på hastig fremmarch. Her er morgenmaden samt drikkevarer, is og snacks inkluderet i prisen, men til gengæld skal gæsterne selv sørge for de øvrige måltider.
”Det er vores erfaring, at der er mange, som gerne vil ud og udforske lokalområdet og få spændende kulinariske oplevelser på egen hånd. Det synes vi også er en rigtig god ide, så derfor opfandt vi dette koncept, som stadig flere af vores gæster er meget glade for”, slutter Bjarke Hansen, som forventer at Primo Tours’ salg af ferierejser til sæsonen 2015 ved årsskiftet vil ligge ca. 50% over det tilsvarende tal ved årsskiftet 2013/2014.