Årets ejerleder i Danmark 2018

Vestjysk charterarrangør vinder Årets Ejerleder 2018

Det blev ejerleder Bjarke Hansen bag Primo Tours A/S, der løb med prisen som Årets Ejerleder 2018 ved Landskåringen i PwC i Hellerup. Ved at fokusere på den fuldendte rejseoplevelse og kun sælge rejser, han selv ville tage på, har han taget Primo Tours A/S på en spændende vækstrejse og skabt en yderst skalérbar virksomhed.

På blot ni år har Bjarke Hansen skabt Danmarks femtestørste rejseselskab Primo Tours A/S ved bl.a. at sætte fokus på det, han selv kalder de gammeldags dyder i rejsebranchen, så som danske guider og dansk personale på alle flyvninger. Samtidig sætter Bjarke Hansen en ære i at finde de helt rigtige partnere blandt flyselskaber og hoteller, der kan sikre Primo Tours gæster en sikker og tryg rejse med de helt rette oplevelser.

”Bjarke Hansen er indbegrebet af en ejerleder, der har bygget sin virksomhed op fra bunden og skabt en vækstsucces. Med et stærkt fokus på at skabe de bedste rejseoplevelser for kunderne, har han skabt fremragende resultater på såvel top- som bundlinje,” fortæller Mikkel Sthyr, leder af Middle Market og partner i PwC, og fortsætter:

”Virksomheden er meget skalérbar, men for Bjarke Hansen handler det ikke om at skabe vækst. Det handler først og fremmest om at møde gæsterne i øjenhøjde og hele tiden produktudvikle for at kunne imødekomme kundernes behov – også om to år.”

Primo Tours lever af de helt rigtige partnere
Bjarke Hansen har tidligt forstået, at en charterarrangørs succes står og falder med de samarbejdspartnere, der skal fragte selskabets gæster sikkert og trygt til deres feriedestination og hjem igen, samt de partnere, der skal danne rammerne på ferien i form af hoteller, rejseguider, m.m. Bjarke Hansen lægger derfor mange kræfter i at finde de helt rigtige partnere og rejser selv 100-150 dage om året for at have en tæt dialog med dem og dermed kunne skabe den helt rigtige rejseoplevelse for kunderne. Med denne tilgang søger Primo Tours at adskille sig fra deres konkurrenter.

”Hårdt arbejde, godt købmandsskab, dygtighed samt en smule ”disruption” ved at fokusere på klassiske dyder. Sådan lyder opskriften bag Bjarke Hansens succes, hvis resultater out-performer konkurrenter i branchen, ligesom de endda har oversteget Primo Tours egne forventninger til vækst,” siger regionsdirektør Mogens B. Sørensen og ønsker tillykke med prisen.

Synlig ledelse og frontfigur
Årets Ejerleder står bag sine ansatte, men gemmer sig bestemt ikke i baggrunden. Bjarke Hansen står således som frontfigur i markedsføringen og har en tydelig og offentlig profil. Og nye partnerskaber rundt om i verden indledes først efter et personligt møde mellem Årets Ejerleder.

”Årets Ejerleder 2018 er en ejerleder, som er autodidakt, farverig, og som med en kommerciel tilgang til branchen, krydret med en vis ydmyghed, er trendsætter for store dele af branchen i dag. Bjarke Hansen er med andre ord en velfortjent vinder,” slutter Louise Riisgaard, markedsdirektør i Dansk Erhverv.

De bedste fra 7 regioner
Med i finalen var følgende ejerledere, der var udvalgt af juryen som de bedste ejerledere fra syv regioner.

Nordjylland: Torben Enggaard, Ambercon A/S
Østjylland: Anders Marcus, Obton Group Holding A/S
Sydjylland: Bernt Dahl, Kentaur A/S
Fyn: Henrik Anker, Gibotech, A/S
Sjælland: Julie Bruun, CP ApS
Hovedstaden: Søren Byder Gønge, DANX Group A/S
Vestjylland: Bjarke Hansen, Primo Tours A/S (LANDSVINDER)
Årets Temapris 2018s
Vinderne af Årets Temapris 2018 er Lene Hansen og Dorte Thomsen, SOS Vikar A/S.

Årets Hæderspris 2018
Vinder af Årets Hæderspris 2018 er Jørgen Mads Clausen, Danfoss A/S.

Fakta om Årets Ejerleder 2018 og Årets Temapris 2018
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 15. gang. Årets tema er tillid.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere landsvindere
Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S

Leder du efter
en rigtig go' ferie?