Kreta
Grækenlands største og mest populære ferieø

Fakta

  • Kretas areal er 8.336 km²
  • Hovedstaden på Kreta er Heraklion
  • Kreta har 1.046 km kystlinje
  • Kreta har 650.000 indbyggere
  • Højeste bjerg på Kreta er 2.456 m
Kreta
Grækenlands største og mest populære ferieø

Fakta

  • Kretas areal er 8.336 km²
  • Hovedstaden på Kreta er Heraklion
  • Kreta har 1.046 km kystlinje
  • Kreta har 650.000 indbyggere
  • Højeste bjerg på Kreta er 2.456 m
Gæsternes

Rejsetips om Kreta

Achilles Paradise er virkelig et Paradis

Skrevet af Søren og Elin Fig

Vi siger tak for en dejlig uge 32 på Achilles Paradise. Det, der virkelig gjorde forskellen var det fantastiske værtspar - Ellis og Johnny - de var altid glade og imødekommende og de var altid hjælpsomme både over for voksne og børn. Johnny havde på forhånd lært vores navne at kende - usædvanligt men sådan at alle følte sig som noget særligt - han var også særlig god til vores søn, som han gav udfordringer i poolen. Humor havde de også meget af, hvor der hver dag blev skrevet morsomt om gæsternes oplevelser mv. Ellis var specielt dejlig at tale med. Er dette værtspar der igen næste år, så er vi det også - vi vil gerne opleve paradis igen.

udsøgt og kærlig behandling

Skrevet af Kirsten og Jens Daugaard

02/11-2015 rejste på ferie til Kreta Achillies Paradice den 04/10-15. vi fik desværre kun en dag ,da min mand blev syg om natten den06/10 hvorefter læge besøg han blev indlagt på Therapeutic center of Chania Klinik Kapaki,hvor han var indlagt til1 15/10 .derfra i fly hjem på hospital.vi vil gerne give vores dybtfølte tak til pigerne Maj Line og Maria på hotellet de var fantastiske til at støtte og hjælpe mig ligeledes varmt tak til vores guide Ole Valbjørn uden jeres hjælp tror jeg ikke at jeg kunne hav klaret det.tak til Primotours for den fine service . Kirsten Daugaard

Achilles Paradise

Skrevet af Majbrit Jensen

Vi har for andet år i træk været på dette lille dejlige hotel. Vi kom igen fordi vi var tilfredse sidste år, men denne gang syntes vi standarden er dalet gevaldigt. Vi havde mini all-inc. Morgenmaden var ok de dage Anne-Marie havde vagten var der mad til alle fra 8 til 10 men de dage de to unge piger var der alene var der ikke meget at komme efter når vi kom ned kl 9-9,15. Ligeledes når Anne Marie ikke var der skulle vi rundt og lede efter de unge piger hvis vi ville benytte os af vores frie drikkevarer det var absolut ikke service der var deres første priotet. Når de endelig var i baren blev der udleveret historier om hvor meget andre gæster drikker.. Når der blev spurgt om frokost vidste de ikke om de gad rejse sig og hjælpe folk. Anne Marie derimod sprang rundt og servicerede alle med et stort smil og altid tid til en lille sludder. Baren var lukket for fri udskænkning torsdag havde dog åben for udskænkning mod betaling og netop den dag vælger man at holde Bingo, som jo skulle holde gæsterne hjemme på hotellet. Ikke fordi priserne var urimelige det er mere princippet. Rengøringen er helt i top. Vi havde et uheld med meget blod på gulvet - der blev straks gjort rent uden problemer. Guiderne skal have en stor tak for deres hjælpsomhed da min mand kom til skade. Da vi ringede efter dem stod der en guide på vores værelse 15 min som hjalp og med at komme til læge og opsøgte og dagligt om det gik godt og om der var noget de kunne gøre. Et kæmpe stort tak for det til dem alle.

Girogiali, Agia Marina

Skrevet af Lone Loft Dinesen

Vi havde den skønneste ferie på Kreta hvilket var første gang der. Hotellet lå helt perfekt og nøje udvalgt hjemmefra da de lå lige i vandkanten :-) Men blev dog ualmindelig skuffet over den mini all-inclusive vi havde givet 800,00 pr.person for. Morgenmaden bestod af 2 stykker hvidt kedeligt toastbrød, 1 skive skinke, 1 skive ost, 1 marmelade og smør, 1 hårdkogt æg, og et stykke sandkage hver eneste dag uden nogen form for variation. Guiderne prøvede om vi kunne få refunderet vores mini all-inclusive men det ville hotellet ikke. I det hele taget var ejeren/personalet langt fra smilende eller imødekommende - der blev kun hilst godmorgen/farvel hvis vi startede. Der var et hav af familiemedlemmer på hotellet i den periode vi var der og de var mere vigtige end os gæster sådan følte vi det i hvert fald. Vi havde bestilt en snorkeltur i et dykkerfirma via Primo Tours men den blev ændret, og dykkerfirmaet ringede forgæves gennem mange timer for at give os besked. Til sidst måtte de sende en mand ud fra Chaina til hotellet for at lægge en besked ved vores dør som vi først så næste dag da det var lyst og for sent. De brokkede sig gevaldigt over hvor dårligt det var at de ikke tog telefonen på hotellet men de virkede ligeglade :-( og dykkerfirmaet var rigtig kede af det overfor os. Vi fik dog den mest fantastiske snorkeltur dagen efter :-) Hotellet er som sådan fint nok - taget i betragtning af diverse typiske sydlandske UPS'er ;-) så som et bad der kun er 1x1 m dvs. alt var vådt når der ikke var bruseforhæng, nogle kunne slet ikke åbne deres toiletdør helt op og i forvejen skulle man næsten bakke ind på toilettet ;-) Sengene var ulidelige hårde-en topmadras kunne lige have taget toppen af de skarpe fjedre/kanter og vi oplevede ikke en eneste gang at få skiftet sengetøj. Nogle måtte også vente på at få deres værelser da vi ankom kl. 22.30 om aftenen da de ikke var klargjort. De var tydeligt ikke klar til at modtage 40 danske gæster til deres 28 lejligheder så de virkede stressede/irriterede på græsk manér. Ud fra de oplevelser vi havde på et ellers fantastisk beliggende hotel vælger vi ikke dette hotel igen - synd synd da et smil og lidt kræsen om gæsterne ville have gjort en stor forskel.