Luk Vindue
Billede 1 af 14

All Inclusive hotel med perfekt beliggenhed lige ved stranden

Oceanis Hotel er et af vores mest populære hoteller på Rhodos, beliggende med udsigt til havet og centralt i forhold til områdets aktiviteter. Hotellets absolutte hjerte og mødested for gæsterne er den fantastiske solterrasse med eventyrlig udsigt til havet. Her findes en imponerende swimmingpool med separat børnepool, liggestole og parasoller. Poolen er opbygget med en lille hyggelig ø i midten, hvor man finder et overdækket skyggeområde med stole og borde. Omgivelserne er i en klasse for sig med grønne områder og palmer. Overalt er der gjort meget ud af detaljerne, og hotellet er foretrukket blandt et stort antal stamgæster. Fra poolbaren serveres kølige drinks og lette snacks, og der tilbydes et varieret underholdningsprogram.

Beliggenhed


Oceanis Hotel ligger i ferieområdet Ixia, direkte ved stranden - kun adskilt af strandvejen. Badesko anbefales, da det er stenstand. Der er gåafstand til de mange aktiviteter, restauranter, butikker og barer i området.  Der er omkring 5 km. til Rhodos by, hvor særligt den gamle bydel med sine smalle, hyggelige gader er et besøg værd. Der er busstoppested lige udenfor hotellet.

Faciliteter
Hotellet byder på et væld af faciliteter såsom tennisbane, bordtennis, billard, minimarked, restaurant, bar og dejlig solterrasse med imponerende pool. Nogle faciliteter er mod gebyr. Der er mulighed for Wi-Fi mod gebyr. Vi gør opmærksom på, at internettet i Grækenland har varierende dækning, og udfald kan forekomme. Nogle faciliteter er mod gebyr. Hotellets animationsteam tilbyder aktiviteter for store og små som f.eks. vandaerobic, dart, mini disco og musik i både dag- og aftentimerne.

Værelser
Hotellet tilbyder lyse og velindrettede dobbeltværelser på ca. 27 m2 med ældre møblement. Alle værelser har bad og toilet, føntørrer, gratis aircondition, køleskab, telefon, TV og sikkerhedsboks (3 euro/dag). Mulighed for havudsigt og mulighed for familieværelse på ca. 29 m2 med plads til op til 3 voksne og 1 barn.

Pension
Opholdet er med All Inclusive, hvilket vil sige, at morgen-, middags- og aftensmad, samt frie lokale drikkevarer er inkluderet. Om aftenen skal mændene bærer pænere shorts.
Morgenbuffet: kl. 7.00-10.00.
Snackbar: kl. 10.00 - 18.00
Is: kl. 11.00 - 12.00 og kl. 15.00 - 16.00
Frokost: kl. 12.30-14.30.
Aftenbuffet: kl. 19.00 - 21.30.
Aften snacks: 21.30-22.30
Alle drikkevarer er lokale og inkluderet i prisen i tidsrummet kl. 10.00-23.00.

Check-ud fra hotellet

Check-ud sker som regel senest kl. 12.00 på afrejsedagen. For senere check-ud forhør direkte på hotellet. Kan dette lade sig gøre, er det ofte mod en ekstra betaling direkte til hotellet.

Miljøafgift i Grækenland pr. 1/1-2018
De lokale myndigheder i Grækenland har indført en miljøafgift på hotelovernatninger fra og med den 1. januar 2018. Afgiften betales direkte til hotellet ved check-in enten kontant eller med kreditkort og er ikke inkluderet i rejsens pris.
Pris pr. værelse pr. nat varierer fra € 0,50 - € 4,00. Der vil derfor maksimalt blive opkrævet € 28,- og dette ved en uges ophold på et 5-stjernet hotel/lejlighed. Bemærk at Primo Tours klassificering af hoteller kan adskille sig fra den officielle hotelklassificering, som ligger til grund for afgiftens størrelse.

Læs mere
Hotelfakta
All inclusive hotelFamilievenlig hotel
  • Afstand til centrum 3500m
  • Afstand til strand 50m
  • Afstand til indkøb 500m
  • Antal værelser 242
  • Etager 5
  • Pool Ja
  • Børnepool Ja
  • Bar Ja
  • Restaurant Ja
  • Aircondition (evt. mod gebyr) Ja
  • Håndklædeservice (evt. mod gebyr) Nej
  • Køleskab Ja
  • Minibar Nej
  • Mini Marked Ja
  • Underholdning Ja
  • Have Nej
  • Elevator Ja
  • WiFi (evt. mod gebyr) Ja
  • Parasoller Ja
  • Solsenge Ja
  • Shuttlebus til centrum Nej
  • Shuttlebus til stranden Nej
  • Wellness Ja
  • Safetyboks (evt. mod gebyr) Ja
  • Balkon / Terrasse Ja
  • Hårtørrer Ja
  • Kaffemaskine Nej
  • Fitnessrum Nej
  • Antal pools 2
  • Håndklædeskift Ja
  • TV Ja
  • Afstand til lufthavnen 10 km
  • Rengøring Ja

Det siger gæsterne

Antal bedømmelser i alt: 11
Antal bedømmlser pr. side
Side   <   1  af  3   >  

Synd man ikke kan givefrie en halv stjerne!

Skrevet af John Ernst Lundgren

Har været på Oceanis i to uger her i August/ September 2019. Hotellet er et godt hotel. Nogle steder lidt slidt, men det der gælder er det i top. Personale er bare alle venlige og klar til at hjælpe, hvis der er noget. Maden er for sig selv - efter to uger var der fire retter, jeg syntes havde været lidt la la, og jeg går op i min mad. Resten af maden var super og deres pizzaglem Italien!. Underholdning hver aften, der dækker alle, var i top og animationsteam fik folk med. Guiderne på Rhodos er på, og det dem fra Ålborg over Århus til Billund. Er et hotel jeg kun kan anbefale.

Dejligt

Skrevet af Troels Egtved

Dejligt hotel med imødekommende og behjælpeligt personale. Værelserne bliver løbende og i etaper opgraderede og moderniseret. Pool og poolområdet er hjertet af hotellet og virkelig lækkert. Buffet-restaurant er stort og rummeligt, man kan nyde en meget varieret menu f.eks 3 slags kartofler, pasta, salatbar og 3-4 slags kød, muzaka,osv samt pizza, fantastisk!!! Tema-aftener m italiensk, mexicansk, græsk, japansk osv. ALT dirigeres af chefen, Spyros. Han har overblikket og roen til at sørge for at gæsten kan nyde den dejlige mad. Værelser m havudsigt ligger ud mod poolen og kystvejen, der kan forekomme en smule støj herfra

Fantastisk sted

Skrevet af Ulla Troelsen

Et fantastisk valg, værelserne er i lidt ældre stil. Men når det så er sagt vil jeg ikke tvivle på at vælge samme sted igen. Maden er helt igennem perfekt, det er så meget at vælge imellem, at man ikke tror sine øjne. Hver aften er det med et tema, skandinavisk, italiensk, græsk, galla osv. Masse af forskellige retter, lige fra forretter, hovedretter, kager, frugt og desserter. Ja jeg kunne blive ved. Fantastisk overtjener, som hurtigt hjælper, hvor man kan få et bord lige eget hvor mange der er. Der er hele dagen, ligefra kl 7 til kl 23 om aftenen mad, snacks, kage osv. Kæmpe udvalg af drikkevarer, med de gode mærker i sodavand. Guiderne ligeledes skal have ros, de ringer en uge før og høre om man har spørgsmål, og er meget hjælpsomme dernede. Jeg måtte bede om ekstra topmadres pga ryggen, da den ikke kom talte de med personalet igen, og dagen efter skrev de til mig om den nu var kommet. Det er nemt at komme til Rhodos by, bussen kører hvert kvarter lige udenfor døren. Taxier er der også masser af. Husk endelig at komme ind til den gamle by i Rhodos. Det eneste jeg har at sige er at DAT flypersonalet derned ikke var særlig venlige.

En uforglemmelig oplevelse

Skrevet af Kim H. Andersen

Min kone og jeg har gennem 20 år rejst som charterturister flere gange årligt. Vi har derfor oplevet mange forskellige hoteller dog altid 3 stjerner eller mere. Hotel Oceanis er klart det bedste hotel vi har boet på i de 20 år vi har rejst på charterture. Kvaliteten er hele vejen rundt på hotellet, lige fra personalet i receptionen, rengøringspersonalet, tjenere i både restaurant og i barerne ligesom forholdene overalt var sublime. Det var tydeligt, at alt personale på hotellet gjorde alt de kunne for at gøre vores ophold som behageligt som muligt, en opgave de klarede med bravur. En vil vi gerne specielt fremhæve, restaurantchefen. Han havde et fabelagtigt overblik for selv de mindste detaljer, han var professionel, nærværende, venlig og han gjorde sit ypperste for at imødekomme vores mindste ønsker. Helt klart en stjerne på hotellet. Vi har ofte haft all-inklusive, og har derfor oplevet mange forskellige standarder, både hvad angår udbud og kvalitet. Vi har kun én gang tidligere oplevet et så varieret udvalg med så højt et kvalitets niveau, og det var en rejse til Caribien, men det var en rejse på et helt andet prisniveau (meget dyrere). Et lille kuriosum til vores ophold var, at vi var taget derned for at fejre vores Sølvbryllup, og det gjorde hotellet og personalet til en uforglemmelig dag for min kone og jeg. Hotellet kom på vores værelse med isafkølet champagne, flotte kager og et lykønskningstelegram og om aftenen fik vi serveret en 3 retters gourmetmenu med tilhørende champagne og vine. Vi er hotellet meget taknemmelige fordi de gjorde vores ophold til en meget stor oplevelse, og vi vender helt sikkert tilbage i de kommende år. Vi håber også, at Primo Tours er opmærksom på og påskønner, den stjerne Hotel Oceanis er i Jeres samling. Når vi skal beskrive rejseledernes egenskaber og viden, så vil det være umuligt at skrive noget negativt, for her skal superlativerne i brug. Vi har, som tidligere nævnt, rejst som charterturister flere gange årligt i mange år, og man skal mange år tilbage, for at opleve nogle rejseledere der var så engagerede omkring gæsterne, som vi oplevede vores rejseledere på Rhodas var. Det var lige, fra da de en uge før afrejse ringede til os for at høre, om der var noget vi ønskede at vide før vi kom, til modtagelsen i lufthavnen og turen til hotellet, hvor vi fik relevante og brugbare informationer (ikke bare løs snak), til deres store hjælpsomhed under indtjekningen på hotellet, med sådan en start kunne det kun blive godt, og det blev det. Deres daglige gang på hotellet, hvor de var utrolig opmærksomme, hjælpsomme og lydhøre og var konstant opmærksomme på, om nogen havde brug for hjælp eller bare en lille hyggesnak. Samlet set kan siges ”der var ikke det, der ikke kunne lade sig gøre” og dog, da jeg få dage før afrejsen til Danmark spurgte, om ikke de kunne skrue tiden et par dage tilbage, så måtte de melde pas, men så fandt vi jo trods alt grænsen for deres formåen. ;-) De har alle en meget stor andel i, at vores tur har været fantastisk, og de bør overøses med ros, ikke kun af os gæster, men i lige høj grad af Primo Tours, da de er ypperlige repræsentanter for jeres selskab. Som det vist tydeligt fremgår af vores ovenstående besvarelser, så har vi været yderst tilfredse med arrangementet. Vi har tidligere (næsten) altid rejst med Spies, men da nogle venner varmt anbefalede os at prøve Primo Tours denne gang, tog vi chancen, og det har vi på ingen måde fortrudt, og vi vil helt sikkert rejse med jer igen i fremtiden (specielt når/hvis i får Marmaris med i programmet). Der er dog et lille hjertesuk. I har helt sikkert skabt et koncept, som rammer lige i plet for os, så synes vi det er synd, at I har valgt at entrere med et flyselskab (DAT), der på ingen måde lever op til den kvalitet I leverer. Vi havde en meget træls udrejse, men det er videregivet til rejselederne på Rhodos, så det vil vi ikke gå yderligere ind i her. I er dog velkommen til at kontakte os, hvis I ønsker yderligere informationer. Det er lidt ærgerligt, at I har skabt et 5 stjernet oplevelse, der så desværre bliver skæmmet at flyselskab der slet ikke formår at leve op til det, det trækker jo desværre lidt ned i den samlede oplevelse, selvom det jo ligger uden for jeres ansvar. Men samlet set, en super oplevelse, en super service og et supert rejseselskab, som vi med glæder anbefaler til andre. TAK FOR EN DEJLIG OPLEVELSE.

Skriv i vores online gæstebog
Din mening er vigtig. Derfor håber vi, at du vil skrive om dine ferieoplevelser
i vores online gæstebog herunder.

Her kan du med dine egne ord fortælle om dine oplevelser med hotellet, området, udflugterne eller rejselederne, og måske har du nogle gode tips til kommende gæster.
Vi glæder os til at høre om dine ferieoplevelser.
  
Næste >
Gå ikke glip af
din kommende
afbudsrejse
Vi har gjort det let og enkelt, at overvåge netop de afbudsrejser, der matcher dine ønsker.