Rhodos
Masser af strande, hvor du kan nyde ferien. Besøg den hyggelige gamle bydel i Rhodos by

Fakta

  • Rhodos' areal er 1.400 km²
  • Rhodos har 100.000 indbyggere
  • Moderne butikker og hyggelige caféområder
  • Øen er 70 km. lang
  • På landet ses og lever de i et bondesamfund
Rhodos
Masser af strande, hvor du kan nyde ferien. Besøg den hyggelige gamle bydel i Rhodos by

Fakta

  • Rhodos' areal er 1.400 km²
  • Rhodos har 100.000 indbyggere
  • Moderne butikker og hyggelige caféområder
  • Øen er 70 km. lang
  • På landet ses og lever de i et bondesamfund
Gæsternes

Rejsetips om Rhodos

En uforglemmelig oplevelse

Skrevet af Kim H. Andersen

Min kone og jeg har gennem 20 år rejst som charterturister flere gange årligt. Vi har derfor oplevet mange forskellige hoteller dog altid 3 stjerner eller mere. Hotel Oceanis er klart det bedste hotel vi har boet på i de 20 år vi har rejst på charterture. Kvaliteten er hele vejen rundt på hotellet, lige fra personalet i receptionen, rengøringspersonalet, tjenere i både restaurant og i barerne ligesom forholdene overalt var sublime. Det var tydeligt, at alt personale på hotellet gjorde alt de kunne for at gøre vores ophold som behageligt som muligt, en opgave de klarede med bravur. En vil vi gerne specielt fremhæve, restaurantchefen. Han havde et fabelagtigt overblik for selv de mindste detaljer, han var professionel, nærværende, venlig og han gjorde sit ypperste for at imødekomme vores mindste ønsker. Helt klart en stjerne på hotellet. Vi har ofte haft all-inklusive, og har derfor oplevet mange forskellige standarder, både hvad angår udbud og kvalitet. Vi har kun én gang tidligere oplevet et så varieret udvalg med så højt et kvalitets niveau, og det var en rejse til Caribien, men det var en rejse på et helt andet prisniveau (meget dyrere). Et lille kuriosum til vores ophold var, at vi var taget derned for at fejre vores Sølvbryllup, og det gjorde hotellet og personalet til en uforglemmelig dag for min kone og jeg. Hotellet kom på vores værelse med isafkølet champagne, flotte kager og et lykønskningstelegram og om aftenen fik vi serveret en 3 retters gourmetmenu med tilhørende champagne og vine. Vi er hotellet meget taknemmelige fordi de gjorde vores ophold til en meget stor oplevelse, og vi vender helt sikkert tilbage i de kommende år. Vi håber også, at Primo Tours er opmærksom på og påskønner, den stjerne Hotel Oceanis er i Jeres samling. Når vi skal beskrive rejseledernes egenskaber og viden, så vil det være umuligt at skrive noget negativt, for her skal superlativerne i brug. Vi har, som tidligere nævnt, rejst som charterturister flere gange årligt i mange år, og man skal mange år tilbage, for at opleve nogle rejseledere der var så engagerede omkring gæsterne, som vi oplevede vores rejseledere på Rhodas var. Det var lige, fra da de en uge før afrejse ringede til os for at høre, om der var noget vi ønskede at vide før vi kom, til modtagelsen i lufthavnen og turen til hotellet, hvor vi fik relevante og brugbare informationer (ikke bare løs snak), til deres store hjælpsomhed under indtjekningen på hotellet, med sådan en start kunne det kun blive godt, og det blev det. Deres daglige gang på hotellet, hvor de var utrolig opmærksomme, hjælpsomme og lydhøre og var konstant opmærksomme på, om nogen havde brug for hjælp eller bare en lille hyggesnak. Samlet set kan siges ”der var ikke det, der ikke kunne lade sig gøre” og dog, da jeg få dage før afrejsen til Danmark spurgte, om ikke de kunne skrue tiden et par dage tilbage, så måtte de melde pas, men så fandt vi jo trods alt grænsen for deres formåen. ;-) De har alle en meget stor andel i, at vores tur har været fantastisk, og de bør overøses med ros, ikke kun af os gæster, men i lige høj grad af Primo Tours, da de er ypperlige repræsentanter for jeres selskab. Som det vist tydeligt fremgår af vores ovenstående besvarelser, så har vi været yderst tilfredse med arrangementet. Vi har tidligere (næsten) altid rejst med Spies, men da nogle venner varmt anbefalede os at prøve Primo Tours denne gang, tog vi chancen, og det har vi på ingen måde fortrudt, og vi vil helt sikkert rejse med jer igen i fremtiden (specielt når/hvis i får Marmaris med i programmet). Der er dog et lille hjertesuk. I har helt sikkert skabt et koncept, som rammer lige i plet for os, så synes vi det er synd, at I har valgt at entrere med et flyselskab (DAT), der på ingen måde lever op til den kvalitet I leverer. Vi havde en meget træls udrejse, men det er videregivet til rejselederne på Rhodos, så det vil vi ikke gå yderligere ind i her. I er dog velkommen til at kontakte os, hvis I ønsker yderligere informationer. Det er lidt ærgerligt, at I har skabt et 5 stjernet oplevelse, der så desværre bliver skæmmet at flyselskab der slet ikke formår at leve op til det, det trækker jo desværre lidt ned i den samlede oplevelse, selvom det jo ligger uden for jeres ansvar. Men samlet set, en super oplevelse, en super service og et supert rejseselskab, som vi med glæder anbefaler til andre. TAK FOR EN DEJLIG OPLEVELSE.

Dejlig hotel

Skrevet af Betina

Viber lige kommet hjem fra Rhodos hotellet oceanis Super dejlig hotel også personalet på hotel er bare til et stort 12 til selv vores rejseleder især Marie hun var super skøn det var mest hende vi så de andre vat os gode maden var bare super lækker og vores værelse var bare super i top pæntvog rent kan ikke klage over noget vil helt klart anbefalede det til andre vil gerne derned igen er blevet helt forelske i Grækenland

Roligt familiehotel

Skrevet af Christian Jensen

En ferie på Hotel Relax er ren afslapning. Hotellet ligger tæt på 3 forskellige badestrande, hvis man gerne vil have afveksling fra pool´en som fungerer ganske fint. Afstanden til restauranter og mindre butikker er perfekt. Gode forbindelsesmuligheder til bl.a. Rhodos by samt Lindos. Hotellet er pænt og rent med de små skavanker man nok skal forvente af et ikke helt nyt hotel i denne kategori. Personalet er høfligt og hjælpsomt. All-inclusive fungerer efter hensigten. Maden fejler intet men vi savnede større variation samt måske flere af de kendte traditionelle græske retter.

Den bedste pool vi har oplevet

Skrevet af Lene Laursen

Vi har boet på Kresten Palace Hotel i uge 27/28 i 2018. Hotellet ligger kun 30 min. kørsel fra lufthavnen - dejligt når man ikke er særlig bus-stærk. Vi fik værelse ud mod vejen, så der var lidt støj fra vejen om morgenen. Vi havde lidt problemer med air-conditionen - når der blæste for meget, gik air-conditionen i stå, fordi havedøren så ikke sluttede 100% på kontakten. Men ellers havde vi en rigtig dejlig uge. Vi havde opgraderet til fuld All Inclusive, og vi havde ingen problemer med betjeningen i baren - hverken ved poolen eller i baren på hotellet. I baren på hotellet hentede vi ofte selv drikkevarerne i baren i stedet for at vente på betjening ude ved bordene. Underholdningen om aftenen er ofte græsk-agtig musik - ikke international underholdning som tryllekunst, slangeshow eller lignende. Man kan ikke gå til Rhodos by, så man skal regne med lidt udgifter til bus eller taxa, men der er både bus- og taxa-holdeplads lige uden for hotellet, så det er ikke noget problem. Poolen er den bedste, som vi nogen sinde har oplevet - 3 pooler i een - en til de små børn, en til de lidt større børn og en til de store børn og voksne. Vi kunne hver dag finde liggestole, ligegyldigt hvornår vi gik til poolen. Maden var varieret hver dag, og der var noget for enhver smag hver dag - både fisk, kød, fjerkræ, kødsovs mv. Alt-i-alt havde vi en rigtig dejlig ferie og rigtig fin service fra både guiderne fra Primo Tours og personalet på hotellet. Jeg vil ikke udelukke, at vi kommer tilbage igen en anden gang.