Oceanida Bay m/Mini All Inclusive
Oceanida Bay m/Mini All Inclusive

Beliggende i den smukke Mykali bugt

Oceanida Bay Hotel er en lille perle beliggende i den smukke Mykali bugt tæt på en dejlig strand. Stedet er ældre, men utroligt flot vedligeholdt. Overalt kan man se, at der er kræset for detaljerne. Hotellet råder over et hyggeligt receptions-/lobbyområde indrettet med kvalitetsmøbler, en velfungerende bar/snackbar og populære opholdslokaler med sofa arrangement og storskærm. Solterrassen er det naturlige mødested, og her findes liggestole, parasoller, en dejlig jacuzzi, en skøn, azurblå swimmingpool og pool-/snackbar. Bag hovedbygningen findes en overdækket terrasse, der fungerer som restaurant. Her indtages morgenmaden og eventuelle andre måltider. Hotellet tilbyder gratis shuttle-/busservice til den dejlige by Pythagorion flere gange om dagen. Man indkvarteres i nye, flotte og velindrettede lejligheder/værelser med moderne og lækkert interiør. Gæsterne hygger sig virkelig på Oceanida Bay, hvor Primo Tours råder over hovedparten af komplekset.


Beliggenhed

Beliggenheden er perfekt, når man ønsker at bo i rolige omgivelser tæt på stranden og med olivenlunde, citruslunde og vinmarker som sin nærmeste nabo. Den eftertragtede og stemningsfyldte by Pythagorion er beliggende blot cirka 4 km. fra hotellet. Pythagorion er kendt for sine brostensbelagte gader og den smukke havn, som frister med et utal af restauranter, barer og forretninger beliggende ud til havnekanten. Afstanden til lufthavnen er omtrent 5 km. og cirka 13 km. til Samos by.

Faciliteter

Hotellet har præcis det, der skal til for at indbyde til en dejlig ferie. Det byder på skønne, velholdte omgivelser præget af græske detaljer. På hotellet findes en hyggelig solterrasse med swimmingpool, overdækket pool-/snackbar og boblebad/jacuzzi. Restauranten, som er beliggende bag hovedbygningen, fungerer også som en à la carte restaurant, hvor man kan købe frokost eller aftensmad.
Der er mulighed for at leje en safetyboks i receptionen, som koster 7 euro pr. uge.

Lejligheder/værelser
Man bor i flotte og velindrettede lejligheder/værelser med nyt og elegant interiør. Der findes både 1- og 2-værelses lejligheder, som består af stue/opholdsrum med et pænt køkkenafsnit, et mindre spisebord, køleskab, mikrobølgeovn og kaffemaskine. Aircondition kan nydes for 6 euro pr. dag. I lejlighederne er der desuden et nyt badeværelse med lækkert interiør, og der er en balkon med bord og stole. Der er havudsigt fra de fleste lejligheder. I 2-værelses lejligheder er der desuden et separat soveværelse.  

Pension

Opholdet er med Mini All Inclusive, hvilket betyder morgenmad og frie lokale drikkevarer.
Morgenmad: kl. 08.00-10.00.
Drikkevarer kan indtages i tidsrummet kl. 10.00-23.00. Poolbaren åbner kl. 11.00.
Snack/is: kl. 16.00-18.00.

Check-ud fra hotellet

Check-ud skal som regel ske senest kl. 12.00 på afrejsedagen. For senere check-ud forhør direkte på hotellet, og kan dette lade sig gøre, er det ofte mod en ekstra betaling direkte til hotellet.
Læs mere
Hotelfakta
  • Afstand til centrum 4000 m
  • Afstand til strand 200 m
  • Afstand til indkøb 4000 m
  • Antal værelser 40
  • Etager 1
  • Pool Ja
  • Børnepool Nej
  • Bar Ja
  • Restaurant Ja
  • Air conditioning Ja
  • Håndklædeservice Ja
  • Køleskab Ja
  • Minibar Nej
  • Mini Marked Nej
  • Underholdning Nej
  • Have Nej
  • Elevator Nej
  • WiFi Ja
  • Parasoller Ja
  • Solsenge Ja
  • Shuttlebus til centrum Ja
  • Shuttlebus til stranden Nej
  • Wellness Nej
  • Sikkerhedsboks/safetyboks Ja
  • Balkon / Terrasse Ja
  • Hårtørrer Nej
  • Kaffemaskine Nej
  • Fitnessrum Nej
  • Antal pools 1
  • Håndklædeskift Ja
  • TV Ja
  • Afstand til lufthavnen 6 km
  • Rengøring Ja

Se alle fakta

  • Bemærk at der tillægges kr. 148,- pr. person i ovenstående priser.
    Dækker over olie- samt valutajusteringer.
Ønsker du ekstra service på din charterferie:
  • Mad på flyet tur/retur kr. 198,-
  • Sædereservation alm. sæde kr. 50,- pr. vej.
  • - ekstra benplads kr. 150,- pr. vej.
  • Transfer til og fra lufthavnen kr. 218,- pr. person.
  • Bagage kr. 130,- for 1 stk. på 20 kg. tur/retur.

Bedømmelser

BLIV HJEMME!!

Skrevet af Henrik Hansen

Kopi af spørgeskema udleveret efter ferien. Kommentar - generel service på rejsemålet: Personalet på hotellet arbejder godt for at man får en god oplevelse….i starten. Da vi havde mini all inclusive (gratis morgenmad og fri bar) brugte vi ikke penge i baren hvilket også gjorde at hvis der var andre der skulle have noget fra baren som kostede penge blev vi sat bagerst i køen. De bedste pladser ved pool baren og på terrassen var reserveret til hotel ejeren og hans familie og man blev jaget væk hvis man benyttede de pladser for HVIS nu han kom og ville sætte sig på en af stederne så skulle de være fri for turister. I hotellets beskrivelse står der at der er air conditioning på værelserne….DET PASSER IKKE!!! Vi var 5 personer på rejsen og havde bestilt 2 dobbelt værelser med en ekstra opredning. Det viste sig da vi ankom at det ene værelse var UDEN air con. Og det var ikke muligt at få et andet værelse, i stedet blev der sat en gammel, beskidt, larmende ventilator op i værelset som erstatning og vi måtte selv købe en ekstra ventilator i et supermarked som supplement for at skabe en lille smule afkøling om natten på det værelse. Dette gjorde at de to store drenge der skulle bo på det værelse, næsten ikke fik sovet i den uge vi var der. Kommentar - rejseledernes samlede egenskaber og viden: De to kvindelige rejseledere var super gode. Når de ankom til hotellet gav de sig tid til at gå rundt og snakke med gæsterne og var gode til at besvare eventuelle spørgsmål man måtte have. Den mandlige rejseleder derimod var en fiasko. Når han ankom til hotellet var den nærmest som om at han forsøgte at snige sig forbi gæsterne for at komme hen og fedte sig ind hos hotel ejeren. Man følte nærmest at man var til besvær og uønsket hvis der var noget man ville spørge om. Kommentar - generel totaloplevelse af hele rejsen og Primo Tours: Servicen fra Primo tours før turen har været god. De guidede ture har været for dyre hvilket gjorde at vi ikke benyttede den mulighed under opholdet. Fliserne på den lille mur der omringer terrassen er flere stæder knækket hvilket betyder at der rager spidse og skarpe kanter ud fra vægen som man kan rive sig på og under opholdet var der flere fliser ved pool kanten det måtte fjernes da de blev løse, hvilket også resulterede skarpe kanter. Efter vores mening har hotellet fået 2,5 stjerne for meget i ratingen.

Skuffende

Skrevet af Karina

Skuffende ophold på Oceanida Bay. Hotellets standard er meget lav. Maden er dårlig, værelserne er elendige og selv drikkevarerne i baren skuffer(fx fortyndet sodavand uden brus). Med All-inclusive føler vi os virkelig snydt - drikkelse og mad var så dårligt at vi endte med at spise ude stort set hver dag(både middag + aften). Vi synes ikke at hotellet lever op til 3½ stjerner - pga. standard og alt for høj pris. Med en all-inclusive afbudsrejse i en uge på Oceanida Bay for 9900kr for 2 pers. føler vi os meget meget snydt!!!

Utroligt Flot og velholdt?

Skrevet af Anne Mikkelsen

Hotel Oceanida Bay er det dårligste sted jeg nogensinde har overnattet. Det beskrives med flotte og velindrettede værelser med nyt og elegangt interiør. Renoveringen og det nye består af hærdet skum som er fyldt i huller i vægge og brugt til at holde sengen sammen med. Det pæne køkkenafsnit er et dobbeltskab med køleskab, en hylde med koopper, tallerkener og bestik, der var ingen kaffemaskine og ingen mikroovn. I det nye badeværelse var håndvasken lappet sammen med hærdene skum. Der var desuden utroligt beskidt. Ikke et sted som kan anbefales.

samos oceaninda bay

Skrevet af johnny

hotellet er meget nedslidt og nogle af værelser bærer præg af det...fantastisk personale og god mad og tæt på skøn strand. primo tours beskrivelse af hotellet lever ikke op til virkeligheden, men vi havde en god ferie alligevel, dog var der exstrem mange af de andre gæster der var meget utilfredse.