Under rejsen

Vi har samlet de vigtigste informationer til dig, der er på ferie med Primo Tours.

2Anfidelmar.Web
Primo Family Img Sol 2

Få svar på de vigtigste spørgsmål

Vi har samlet de vigtigste spørgsmål til dig, der er på ferie med Primo Tours. Hvis du har andre spørgsmål, så er du altid velkommen til tage fat i en af vores danske rejselede eller kontakte os på info@primotours.dk eller på tlf. 8818 4618.

Ja, arrangementer kan altid købes hos vores rejseledere eller via vores app.

Der skal selvfølgelig altid udvises agtpågivenhed ved badning i havet, men på vores destinationer udgør det ikke en sundhedsrisiko at bade i havet. Skulle der være specielle lokale forhold informerer rejselederne om det.

På langt de fleste hoteller kan du checke ind på værelset/lejligheden umiddelbart efter ankomst. På nogle, især større, hoteller kan indcheckning imidlertid først ske i løbet af eftermiddagen, hvis værelset endnu ikke er ledigt/klargjort. Dette varierer fra hotel til hotel.

På afrejsedagen skal værelse/lejlighed forlades ifølge information fra Primo Tours. På nogle hoteller er det muligt at benytte værelset længere tid. Dette kan være mod gebyr. Er dette ikke muligt, eller ønsker man ikke at betale for ekstra leje af værelse/lejlighed, har de fleste hoteller et bagagerum, hvor bagagen kan opbevares indtil afrejse. Nogle hoteller stiller endvidere et værelse til rådighed til omklædning mv.

Generelt anbefales det at man køber flaskevand og drikker dette. Der sker dog ingenting ved eksempelvis at børste tænder i vandet fra hanerne.

Der er hæveautomater på alle destinationer. Dog kan kurserne variere fra sted til sted. Vi anbefaler, at der så vidt muligt betales med kort i butikker og på restauranter fremfor at hæve kontanter til hvert køb, da dette typisk er forbundet med hævegebyr og høje kurser.

  • Rejselederne vil være på hotellet en gang om dagen.
  • Ved ankomst til rejsemålet udleveres nummeret på servicetelefonen, hvor rejselederne kan kontaktes under din ferie (Efter kl. 20.00 betragtes denne som nødtelefon).
  • Du kan skrive direkte med din rejseleder i Primo Tours app'en, som kan hentes i både App Store og Google Play.

Hjemrejse

  • Normalt vil det korrekte tidspunkt for hjemrejsen være tilgængeligt på hotellet.

Kun fly

  • Har du bestilt en ”Kun flyrejse” skal du 48 timer før afrejsen kontakte PrimoTours A/S servicekontor for at bekræfte hjemrejsebillet, samt at få oplyst seneste mødetid i lufthavnen.
  • Ved ”Kun flyrejse” bedes du henvende dig til Primo Tours rejseleder i lufthavnen ved ankomsten og få udleveret telefonnummer til servicekontoret.

Mødetid i lufthavnen

  • Det er normalt at man har seneste mødetid i lufthavnen 2 timer før flyafgang. Såfremt du ikke møder rettidigt frem i lufthavnen, kan det betyde, at du har tabt retten til hjemrejsen og at alternativ hjemrejse er for egen regning.

Forsinkelser

  • Alle flyselskaber gør sit yderste for at overholde opgivne rejsetidspunkter.
  • Alligevel kan der opstå forsinkelser, afhængig af trafik og vedligehold af flyvemaskinerne. Primo Tours har ingen indflydelse og ansvar for evt. forsinkelser.
    Det er derfor en god idé at kontakte lufthavnen for besked om afrejse- og hjemkomsttidspunkt inden man kører til lufthavnen. Information findes normalt også på www.bll.dk.