Book-tidlig rabat 1.000,- pr. person på alle sommerrejser udløber den 14 december 2022.

Kundeservice FAQ

Vi har her samlet alle de spørgsmål og svar du måtte have, inden du skal på charterferie med Primo Tours.

Læs mere om aktuelle indrejseregler på vores rejsemål her

Ring eller skriv, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her. Men i øjeblikket får vi ekstraordinært mange henvendelser, og du kan derfor opleve ventetid på telefonen.

I hverdagene er der mulighed for telefoniske og personlige henvendelser.
Mandag – fredag: kl. 09.30 – 16.30

I weekender og helligdage er der mulighed for telefoniske henvendelser.
Lørdag: Kl. 10.00-14.00
Søndag: Kl. 10.00 - 14.00

Vi glæder os til at betjene dig på telefon 8818 4618 eller info@primotours.dk 

Bestilling af rejse

Graviditet - Må jeg rejse når jeg er gravid?

Rejser med fly som gravid

Det er flyselskabets regler for gravide rejsende, der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly. 
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.

AirSeven

Vandrejournal skal altid medbringes på flyrejser med Airseven. I tilfælde, hvor en lægeerklæring er påkrævet, skal denne udstedes så tæt på afrejse som muligt. Vi anbefaler desuden altid, at man tager en snak med egen læge inden afrejse.

Ved graviditet med ét barn:

  • Flyvning kan foretages uden særlige restriktioner til og med 34. graviditetsuge.
  • Uge 35 til 37 er det kun tilladt at flyve max. 4 timer og lægeerklæring skal medbringes.
  • Uge 38 til 40 er flyvning ikke tilladt.
  • Ved graviditeter med komplikationer skal passageren medbringe en MEDIF-formular fra egen læge.

Ved graviditet med mere end ét barn:

  • Flyvning tilladt til og med 28. graviditetsuge uden særlige restriktioner.
  • Fra og med graviditetsuge 29 til og med graviditetsuge 31 skal der altid medbringes en lægeerklæring, som kan fremvises, hvis det kræves.
  • Gravide i 32. uge eller længere accepteres ikke ombord.
  • Ved graviditeter med komplikationer skal passageren medbringe en MEDIF-formular fra egen læge.

 

Kan jeg tage min egen klapvogn eller barnevogn med

Der kan medbringes en klapvogn uden beregning til børn. Vi anbefaler at pakke disse i beskyttende emballage. Skade på disse erstattes kun af forsikringsselskaber, såfremt bagagen har været pakket i en taske fra Airshells.

Klapvognen afleveres ved Odd Size bagage på B-siden. Husk at tælle klapvognen med i det samlede antal bagage til check in, når du checker ind og printer tags på kioskerne.

Vær opmærksom på, at du ikke kan medbringe din egen klapvogn gennem security i Billund Lufthavn.

I Billund Airport findes klapvogne, der kan lånes til fri afbenyttelse og som du kan medbringe helt ud til gaten. Klapvognene findes umiddelbart efter Security. 

Dækning på rejsen - Dækker det gule sygesikringsbevis?

  • NEJ - Det gule sygesikringskort dækker IKKE i udlandet. Rejs derfor ALDRIG uden en rejseforsikring. Du kan tegne en årsrejseforsikring hos os. Forsikringen bestilles via "min billet" på www.primotours.dk eller telefonisk på 8818 4618.

Rejseforsikring er vigtigere end nogensinde. Den offentlige sygesikring (det gule kort), dækker ikke længere (fra sommer 2014) udgifterne hvis man bliver syg eller kommer ud for et uheld på en rejse. Det "blå kort" kan fåes på kommunen og kan bruges til rejser inden for EU. 

Primo Tours samarbejder med Gouda Rejseforsikring, som har et stort udvalg af rejseforsikringer.
Vi anbefaler kraftigt at tegne en Årsrejse-forsikring, Europa.
Rejseforsikring kan tegnes i forbindelse med, at man bestiller rejsen på www.primotours.dk eller +45 8818 4618

Betaling og depositum

Ved bestilling mere end 60 dage før afrejse:

  • Depositum udgør kr. 2.000,- pr. person. + evt. afbestillingsforsikring, som skal være Primo Tours i hænde senest 3 dage efter bestilling.
  • Restbeløbet skal være os i hænde senest 60 dage før afrejse.

Ved bestilling mindre end 60 dage før afrejse.

  • Rejsens fulde pris skal være Primo Tours i hænde senest 48 timer efter bestilling.
  • Betaling kan foretages på hjemmesiden med kort. Du skal bruge informationer fra rejsebeviset for at indbetaling kan gennemføres.
  • Betaling kan også foretages via FI-kort, eller via Mobilepay. Betalings-ID til dette fremgår af rejsebeviset.
  • Overholdes betalingsbetingelserne ikke, annulleres rejsen automatisk.

Afbestillingsforsikring

  • I tilfælde af sygdom før afrejse, kan afbestillingsforsikring tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen.
  • Senest sammen med indbetaling af depositum, har du mulighed for at tilkøbe afbestillingsforsikring.
  • Forsikringen dækker, når du ikke har mulighed for at påbegynde rejsen på grund af død eller akut sygdom hos dig selv, familie eller rejseledsager.
  • Der henvises iøvrigt til forsikringsbetingelserne hos Gouda Rejseforsikring.

Hvordan bestiller jeg en rejse

  • Bestilling af en rejse kan ske ved elektronisk, telefonisk, skriftlig eller personlig henvendelse til Primo Tours.
  • Når der er afgivet bestilling af en rejse udsteder Primo Tours et rejsebevis.
  • Rejsebeviset er din billet og skal forevises i lufthavnen og ved indkvartering på hotellet.
  • Ved alle henvendelser til Primo Tours skal det rejsebevisnummer, som er anført i øverste venstre hjørne på rejsebeviset, opgives.

Alt om børn med på rejsen

  • Det er barnets alder på hjemrejse tidspunktet, der bestemmer rabattens størrelse.
  • Barnets alder skal oplyses ved rejsens bestilling.
  • Normalt kontrolleres fødselsdato i lufthavnen for børn under 2 år.
  • Børn under 2 år koster 500 kr. (ét barn pr. voksen).
  • Eventuelle ekstra udgifter til barneseng, måltider etc. afregnes direkte til hotellet.
  • Der kan ikke bestilles bagage til børn under 2 år, men der kan bestilles ekstra vægt eller ekstra kuffert til de voksne.
  • Der kan medbringes en klapvogn uden beregning til børn. (Her anbefales det at leje en airshell til beskyttelse under transporten).
  • Bemærk, at familier med børn under 2 år aldrig må sidde ved nødudgangen på flyrejsen.
  • Børn mellem 2-12 år, som deler lejlighed/hotelværelse med 2 voksne opnår betydelig børnerabat, afhængig af indkvarteringsform.

Før rejsen

Hvor meget bagage må medbringes i flyet?

  • Hver voksen passager samt hvert barn over 2 år kan tilkøbe 1 stk. bagage af maximum 20 kg, som indcheckes på flyet (Porto Santo max 15 kg.), samt 5 kg håndbagage som må medbringes ombord. Håndbagagen må maksimalt måle 55 x 40 x 25 cm.
  • Spædbørn under 2 år kan ikke medbringe bagage ombord på flyet.
  • Vægtgrænserne for bagage kan variere afhængigt af hvilket flyselskab, der benyttes. Dette oplyses ved bestilling af rejsen.
  • Kørestole medbringes som fribagage.
  • Klapvogn medbringes som fribagage og skal checkes ind sammen med den øvrige bagage.
  • Andet udstyr (golfbags, cykel, surfboards etc.) afregnes efter gældende takst og skal forudbestilles.
  • Ekstra overvægt kan bestilles hjemmefra i forbindelse med bestilling af rejsen.
  • Eventuel ekstra overvægt ud over hvad der er bestilt, skal afregnes direkte til lufthavnspersonalet. Prisen varierer mellem de enkelte flyselskaber.

Før rejsen - Hvad skal medbringes i lufthavnen?

  • Du skal have dit rejsebevis og pas med i lufthavnen. Rejsebeviset er oftest sendt til dig i elektronisk form via en e-mail. Det er en god ide at have rejsebeviset med under hele rejsen.

Mødetid i lufthavnen - Hvor lang tid før skal jeg være i lufthavnen?

  • I Billund skal der tjekkes ind senest halvanden time før afgang. Vi anbefaler at du er i lufthavnen to timer før afrejse. Ved hjemrejse destination afhænger det af de forskellige destinationer. Dette vil rejselederne informere om sidst på ugen. Både til dem der har købt transfer og dem der ikke har.

Check in - Hvordan tjekker jeg ind i Billund lufthavn?

Sådan får du en nem og hurtig gang gennem Check-in i Billund Lufthavn:

 

Check-in hjemmefra:

Internet check-in er mulig på alle afgange.

  • Alt hvad du skal bruge er fly nummer samt billetnummer/bookingnummer fra dit rejsebevis.
    Gå ind på www.bll.dk, vælg check-in, vælg reservationsreferencenummer og følg vejledningen. Internet check-in åbner mellem 13 timer før din afgang og lukker 2 timer før afgang. Når du har fuldført internet check-in, udskriver du blot dine boardingkort og medtager dem til lufthavnen. Du kan foretage check-in for alle de personer, der står på dit rejsebevis. Når du har udskrevet dine boardingkort kan du gå direkte til bagagedrop i lufthavnen for at aflevere din bagage. Ved bagagedrop fremviser du dit pas og dit boardingkort.
    Check lufthavnens informationstavler for hvor du skal droppe din bagage eller spørg en servicemedarbejder i lufthavnen.

Check-in på automater:

  • Lufthavnen har opstillet check-in automater ved indgangen af afgangshallen, og det er muligt at benytte automaterne for alle afgange.
    Alt hvad du skal bruge er dit fly nummer samt billetnummer/bookingnummer. På automaten kan du foretage check-in for alle de personer, der er påført dit rejsebevis.
    Vælg flyselskab på automaten og følg instruktionen. Ved afslutningen udskriver automaten dit boardingkort og dine bagage strimler. Når du har fuldført check-in på automaten, påsætter du dine bagage strimler på dine kufferter og går til bagagedrop, hvor du fremviser dit pas og dit boardingkort.
    Får du brug for hjælp eller har du spørgsmål i forbindelse med check-in på automaterne, kan du altid spørge en af lufthavnens servicemedarbejdere.

Mad på flyet - Er der mad på flyet?

  • Hos Primo Tours er det muligt at forudbestille mad på flyet. Drikkevarer købes ombord. Se mere under punktet ”Bestil hjemmefra”.
  • Vi skal gøre opmærksom på, at man ikke må medbringe egen mad ombord på flyet pga. miljø-, hygiejne- og allergimæssige årsager.

Overnatning i Billund Lufthavn på Zleep Hotel

OVERNATNING I BILLUND LUFTHAVN

Skal du flyve tidligt om morgenen, eller kommer du sent hjem, og bor du langt fra Billund Lufthavn, så er det måske en overvejelse værd at tage en overnatning på Zleep Hotel i Billund, så du kommer udhvilet frem.

Benyt nedenstående rabatkode og få  særpris på overnatningen på Zleep Billund. Overnatningen bookes online på https://www.zleep.com/da/

RABATKODE: CINZL253

 

Priser for overnatninger i januar, februar, marts, april, juli, oktober, november, december
Enkeltværelse m. morgenmad, kr. 549,-
Dobbeltværelse m. morgenmad, kr. 748,-
3-sengs værelse m. morgenmad, kr. 947,-

Priser for overnatninger i maj, juni, august, september
Enkeltværelse m. morgenmad, kr. 649,-
Dobbeltværelse m. morgenmad, kr. 848,-
3-sengs værelse m. morgenmad, kr. 1.047,-

På alle øvrige Zleep-hoteller i Danmark udløser rabatkoden en rabat på 15%

Primo Tours er blot formidler af rabatkoden, som gælder til og med 31.12.2022. Al booking, afregning og kommunikation foregår direkte mellem gæst og Zleep Hotel. 

Pas & visum

  • Kontroller at passet er gyldigt i hele rejseperioden. På rejser indenfor EU skal passet som minimum være gyldigt under hele rejseperioden. 
  • Danske statsborgere har ikke brug for visum til Tyrkiet, hvis turens varighed ikke overstiger 3 måneder. Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder efter afrejse fra Tyrkiet. Der skal være ledige tomme sider i passet ved indrejse, ellers kan man blive nægtet indrejse i landet. For yderligere information, kontakt venligst Den tyrkiske Ambassades informationskontor i København på tlf. 33 20 27 88.
  • Vær venligst opmærksom på, at det kan være nødvendigt med visum i visse lande for ikke skandinaviske statsborgere. Det er den rejsendes eget ansvar at sikre sig, at man overholder det enkelte lands ind- og udrejse regler, herunder pas og visum regulativer. Primo Tours kan ikke stilles til ansvar herfor. 

Under rejsen

Arrangementer på ferien - Kan jeg købe arrangementer på destinationerne?

  • Ja, arrangementer kan altid købes hos vores rejseledere eller via vores gæste APP.

Badning i havet - Er det sikkert at bade i havet?

  • Der skal selvfølgelig altid udvises agtpågivenhed ved badning i havet, men på vores destinationer udgør det ikke en sundhedsrisiko at bade i havet. Skulle der være specielle lokale forhold informerer rejselederne om dette.

Check ind på hotellet - Hvornår kan vi tjekke ind på hotellet?

  • På langt de fleste hoteller kan du checke ind på værelset/lejligheden umiddelbart efter ankomst. På nogle, især større, hoteller kan indcheckning imidlertid først ske i løbet af eftermiddagen, hvis værelset endnu ikke er ledigt/klargjort. Dette varierer fra hotel til hotel.

Check ud fra hotellet - Hvornår skal vi tjekke ud af hotellet?

  • På afrejsedagen skal værelse/lejlighed forlades ifølge information fra Primo Tours. På nogle hoteller er det muligt at benytte værelset længere tid. Dette kan være mod gebyr. Er dette ikke muligt, eller ønsker man ikke at betale for ekstra leje af værelse/lejlighed, har de fleste hoteller et bagagerum, hvor bagagen kan opbevares indtil afrejse. Nogle hoteller stiller endvidere et værelse til rådighed til omklædning mv.

Drikkevand - Må man drikke vandet på destinationerne?

  • Generelt anbefales det at man køber flaskevand og drikker dette. Der sker dog ingenting ved eksempelvis at børste tænder i vandet fra hanerne.

Hæveautomater - Kan jeg hæve penge på rejsemålet?

  • Der er hæveautomater på alle destinationer. Dog kan kurserne variere fra sted til sted. Vi anbefaler, at der så vidt muligt betales med kort i butikker og på restauranter fremfor at hæve kontanter til hvert køb, da dette typisk er forbundet med hævegebyr og høje kurser.

Kontakt til rejseledere - Hvordan får jeg fat i rejselederne?

  • Rejselederne vil være på hotellet en gang om dagen.
  • Ved ankomst til rejsemålet udleveres nummeret på servicetelefonen, hvor rejselederne kan kontaktes under din ferie (Efter kl. 20.00 betragtes denne som nødtelefon).
  • Du kan skrive direkte med din rejseleder i Primo Tours app'en, som kan hentes i både App Store og Google Play.

Hjemrejsen fra destinationen

Hjemrejse

  • Normalt vil det korrekte tidspunkt for hjemrejsen være tilgængeligt på hotellet.

Kun fly

  • Har du bestilt en ”Kun flyrejse” skal du 48 timer før afrejsen kontakte PrimoTours A/S servicekontor for at bekræfte hjemrejsebillet, samt at få oplyst seneste mødetid i lufthavnen.
  • Ved ”Kun flyrejse” bedes du henvende dig til Primo Tours rejseleder i lufthavnen ved ankomsten og få udleveret telefonnummer til servicekontoret.

Mødetid i lufthavnen

  • Det er normalt at man har seneste mødetid i lufthavnen 2 timer før flyafgang. Såfremt du ikke møder rettidigt frem i lufthavnen, kan det betyde, at du har tabt retten til hjemrejsen og at alternativ hjemrejse er for egen regning.

Forsinkelser

  • Alle flyselskaber gør sit yderste for at overholde opgivne rejsetidspunkter.
  • Alligevel kan der opstå forsinkelser, afhængig af trafik og vedligehold af flyvemaskinerne. Primo Tours har ingen indflydelse og ansvar for evt. forsinkelser.
    Det er derfor en god idé at kontakte lufthavnen for besked om afrejse- og hjemkomsttidspunkt inden man kører til lufthavnen. Information findes normalt også på www.bll.dk.

Efter rejsen

Glemte sager - Hvad gør jeg hvis jeg har glemt noget på destinationen?

  • Du ringer hurtigst muligt til Primo Tours på 8818 4618 og forklarer om den glemte genstand. Herefter sørger vi for at sætte en eftersøgning i gang mod et mindre ekspeditionsgebyr.

Reklamationer

Udbedring af uregelmæssigheder

  • Primo Tours A/S bestræber sig altid på at levere en god ferieoplevelse, men skulle der være ting som ikke er i orden, bedes du omgående henvende dig til din Primo Tours rejseleder, som vil forsøge at udbedre uregelmæssigheder af enhver art, så snart de er orienteret herom.
  • Ved uregelmæssigheder og mangler, som ikke er blevet udbedret tilfredsstillende på rejsemålet, bedes du få en skriftlig bekræftelse af rejselederen.

Udeladelse

  • Undladelse heraf kan medføre tab af retten til senere behandling af reklamation.
  • Der gøres opmærksom på at der ikke modtages reklamationer over uspecificerede rejser.

Reklamationer efter endt ferie skal være Primo Tours i hænde senest 4 uger efter hjemkomst på kundeservice@primotours.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer.

Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser. 
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse. 

Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.

Pakkerejse-Ankenævnet
Røjelskær 11, 3. sal
2840 Holte
Tlf. 4546110
www.pakkerejseankenaevnet.dk

Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.

Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her

Flyforsinkelser

Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.

Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:

  • Du rejste fra en lufthavn i EU eller ankom til EU med et EU-flyselskab
  • Du ankom til dit rejsemål mindst 3 timer forsinket (Gælder ikke, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder som uvejr, strejke eller fabrikationsfejl på flyet).

Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.

Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.

Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk

Direkte henvendelse til flyselskabet

SAS (Scandinavian Airlines):
Søg om kompensation og/eller refusion her

Atlantic Airways:
Søg om kompensation og/eller refusion ved henvendelse pr. mail: cr@atlantic.fo

Generelle FAQ

Dyr på hotellet

Dyr som eksempelvis myg, myrer og kakelakker kender ikke forskel på et hotels standard. Insekter kan derfor findes på selv hoteller med højeste kategorisering. Dog kan du altid kontakte din rejseleder, som vil sørge for, at der vil blive sprøjtet mod insekster, hvis du oplever, at de er til gene for dit ophold.

Der findes løsgående hunde og katte på alle vores rejsemål. Vi henviser til, at du ikke fodrer og rører ved dyrene. Vi gør opmærksom på, at nogle hoteller ligger nær lokale miljøer, hvorfor eventuel støj fra husdyr kan forekomme.

Flyselskaber

Når du booker ferien hos Primo Tours, er det Airseven, der står for selve flyrejsen.

Forsikringer

Det blå kort

  • Rejseforsikring er vigtigere end nogensinde. Den offentlige sygesikring (det gule kort), dækker ikke længere (fra sommer 2014) udgifterne hvis man bliver syg eller kommer ud for et uheld på en rejse. Det "blå kort" kan fåes på kommunen og kan bruges til rejser inden for EU. Se mere her

Gouda Rejseforsikring

  • Primo Tours samarbejder med Gouda Rejseforsikring, som har et stort udvalg af rejseforsikringer.
  • Vi anbefaler kraftigt at tegne en Årsrejse-forsikring, Europa.
  • Rejseforsikring kan tegnes i forbindelse med, at man bestiller rejsen på www.primotours.dk eller +45 8818 4618
  • Læs mere om årsrejseforsikringen lige her.

Gravide passagerer

Rejser med fly som gravid

Det er flyselskabets regler for gravide rejsende, der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly. 
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.

AirSeven


Vandrejournal skal altid medbringes på flyrejser med Airseven. I tilfælde, hvor en lægeerklæring er påkrævet, skal denne udstedes så tæt på afrejse som muligt. Vi anbefaler desuden altid, at man tager en snak med egen læge inden afrejse.

Ved graviditet med ét barn:

  • Flyvning kan foretages uden særlige restriktioner til og med 34. graviditetsuge.
  • Uge 35 til 37 er det kun tilladt at flyve max. 4 timer og lægeerklæring skal medbringes.
  • Uge 38 til 40 er flyvning ikke tilladt.
  • Ved graviditeter med komplikationer skal passageren medbringe en MEDIF-formular fra egen læge.


Ved graviditet med mere end ét barn:

  • Flyvning tilladt til og med 28. graviditetsuge uden særlige restriktioner.
  • Fra og med graviditetsuge 29 til og med graviditetsuge 31 skal der altid medbringes en lægeerklæring, som kan fremvises, hvis det kræves.
  • Gravide i 32. uge eller længere accepteres ikke ombord.
  • Ved graviditeter med komplikationer skal passageren medbringe en MEDIF-formular fra egen læge.

SAS


Ved graviditet med ét barn:

  • Du kan rejse frem til fire uger før termin
  • Fra fire til to uger før termin:
    Rejsetiden må ikke overstige fire timer
    Du skal udfylde en formular ikke senere end 10 dage før afgang, som skal godkendes af SAS Medical Department
  • Mindre end to uger før termin:
    Af hensyn til din og dit ufødte barns sikkerhed vil du ikke få lov til at flyve med SAS.

Der kan forekomme forskellige restriktioner, derfor henvises der til at tjekke flyselskabets regler.

På flyrejser med SAS kan du læse mere om reglerne for gravide her.

Atlantic Aiways


På flyrejser med Atlantic Airways er følgende regler gældende:


Ved graviditet med ét barn:

  • 1. til 34. graviditetsuge: Ingen restriktioner
  • 35. til 37. graviditetsuge: Tilladt at flyve max. 4 timer. Accepteres mod fremvisning af lægeerklæring, som godtgør, at den gravide er i stand til at flyve. Lægeerklæringen må ikke være ældre end 10 dage. 
  • Fra og med 38. graviditetsuge: Der er kan ikke rejses med Atlantic Airways.


Ved graviditet med mere end ét barn:

  • 1. til 28. graviditetsuge: Ingen restriktioner
  • 29. til 31. graviditetsuge: Accepteres mod fremvisning af lægeerklæring, som godtgør, at den gravide er i stand til at flyve.
    Lægeerklæringen må ikke være ændre end 10 dage.
  • Fra og med 32. graviditetsuge: Der er kan ikke rejses med Atlantic Airways.
  • Ved graviditeter med komplikationer skal passageren medbringe en MEDIF-formular fra egen læge.
    Du finder MEDIF formularen hér.

På flyrejser med Atlantic Airways kan du læse mere om reglerne for gravide her.

Handicapforhold

Vi gør opmærksom på, at alle Primo Tours' hoteller ikke lever op til definitionen af "handicapvenligt", som vi kender den i Danmark. Primo Tours kan derfor kun i begrænset grad tilbyde rejser til kørestolsbrugere, hvor du ubegrænset kan færdes rundt på hotellet. Derfor anbefaler vi, at du kontakter Primo Tours i god tid, så der er størst mulighed for, at der er et egnet hotel ledigt.

Prisen indkluderer

  • Flyrejse tur/retur.
  • Dansk rejselederservice.
  • Indkvartering.
  • Passagerafgift, samt alle obligatoriske og udenlandske skatter og afgifter (Turistskat er ikke inkluderet og afregnes direkte med hotellet).
  • Priser er udregnet efter gældende valutakurser, og kan ændres iht. Alm. betingelser, afsnit III.
  • Kun flyrejser (uden indkvartering) er ikke omfattet pakkerejseloven.

Reklamationer

Udbedring af uregelmæssigheder

  • Primo Tours A/S bestræber sig altid på at levere en god ferieoplevelse, men skulle der være ting som ikke er i orden, bedes du omgående henvende dig til din Primo Tours rejseleder, som vil forsøge at udbedre uregelmæssigheder af enhver art, så snart de er orienteret herom.
  • Ved uregelmæssigheder og mangler, som ikke er blevet udbedret tilfredsstillende på rejsemålet, bedes du få en skriftlig bekræftelse af rejselederen.

Reklamationer efter endt ferie skal være Primo Tours i hænde hurtigst muligt efter hjemkomst på kundeservice@primotours.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer.

Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser. 
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse. 

Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.

Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1 st, bygning 91
2800 Kgs. Lyngby
Tlf. 45461100
www.pakkerejseankenaevnet.dk

Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.

Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her

Flyforsinkelser

Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.

Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:

  • Du rejste fra en lufthavn i EU eller ankom til EU med et EU-flyselskab
  • Du ankom til dit rejsemål mindst 3 timer forsinket (Gælder ikke, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder som uvejr, strejke eller fabrikationsfejl på flyet).

Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.

Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.

Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk

Direkte henvendelse til flyselskabet

SAS (Scandinavian Airlines):
Søg om kompensation og/eller refusion her

Atlantic Airways:
Søg om kompensation og/eller refusion her

Værd at vide ved bestilling

  • Alle priser er beregnet ud fra at man bor 2 personer i dobbeltværelse/lejlighed medmindre andet er angivet.
  • 3., 4. og 5. person opnår rabat, hvis de bor i samme værelse /lejlighed. 
  • Personer, der rejser alene betaler eneværelsestillæg.
  • Der er mulighed for 5 eller 6 personer i store 3-værelses lejligheder. Dette vil fremgå af hjemmesiden og under de enkelte lejligheder.
  • Værelses rabatter kan ikke kombineres med andre rabatter.

Værelsestyper

Dobbeltværelse

  • Sove/opholdsrum med enten dobbeltseng eller to enkeltsenge
  • Bad/toilet
  • Balkon

Superior dobbeltværelse

  • Nyrenoveret sove/opholdsrum med enten dobbeltseng eller to enkeltsenge
  • Bad/toilet
  • Balkon

Dobbeltværelse med opredning

  • Sove/opholdsrum med enten dobbeltseng eller to enkeltsenge
  • Ekstra seng/sofa til tredje person
  • Bad/toilet
  • Balkon

Eneværelse

  • Mindre sove/opholdsrum baseret til én person
  • Bad/toilet
  • Ofte balkon
  • Ikke altid af samme standard som øvrige værelser på hotellet

Lejlighed

  • Har du valgt at bo i lejlighed kan det være en god idé at medbringe opvaskebørste, viskestykker, kaffetragt- og poser.
  • Bemærk at der normalt kun er køkkenudstyr til det opgivne antal personer.
  • Vær også opmærksom på at rengøring ikke er at sammenligne med danske forhold og i nogle tilfælde ikke foretages hver dag.

Fordeling af værelser

  • Ved rejsebestilling er du velkommen til at meddele os om eventuelle ønsker omkring værelses- beliggenhed, udsigt o.s.v.
  • Der skal derfor gøres opmærksom på, at det til enhver tid er hotellet, der disponerer over værelsesfordelingen.
  • Vi kan af samme årsag ikke give garanti for specielle ønsker, men alene notere dette som et ønske.
  • På udvalgte hoteller er det muligt at tilkøbe et specifikt værelse for kr. 400,- pr. værelse pr. uge (se information under det pågældende hotel).

 

Ændring af reserveret rejse

  • En reserveret rejse kan, mod gebyr, ændres til et andet hotel, rejsemål eller rejselængde.
  • Indtil 60 dage før afrejse opkræves et gebyr på min. 2.000,- pr. person.
  • Mindre end 60 dage til afrejse betragtes dette som afbestilling.
  • Læs mere om afbestilling under Alm. betingelser, afsnit IV.

Afbestilling af rejse - Jeg ønsker at afbestille min rejse. Hvad gør jeg?

  • Du sætter dig i forbindelse med Primo Tours hurtigst muligt. Hvis afbestillingen skyldes egen sygdom og du har tegnet en afbestillingsforsikring skal Primo Tours modtage en lægeerklæring senest 6 dage herefter.