Billige restpladser i marts og april. Fra kun kr. 3.498,- med gratis golf, spa, vandreture, tennis og lån af cykler - se mere her
Du har mulighed for telefoniske og personlige henvendelser.
Mandag – fredag: kl. 09.30 – 16.30
Lørdag: Kl. 10.00 - 14.00
Søndag: Kl. 10.00 - 14.00
Telefon 8818 4618 eller info@primotours.dk
Det er flyselskabets regler for gravide rejsende, der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly.
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.
Vandrejournal skal altid medbringes på flyrejser med Airseven. I tilfælde, hvor en lægeerklæring er påkrævet, skal denne udstedes så tæt på afrejse som muligt. Vi anbefaler desuden altid, at man tager en snak med egen læge inden afrejse.
Ved graviditet med ét barn:
Ved graviditet med mere end ét barn:
Der kan medbringes en klapvogn uden beregning til børn. Vi anbefaler at pakke disse i beskyttende emballage. Skade på disse erstattes kun af forsikringsselskaber, såfremt bagagen har været pakket i en taske fra Airshells.
Klapvognen afleveres ved Odd Size bagage på B-siden. Husk at tælle klapvognen med i det samlede antal bagage til check in, når du checker ind og printer tags på kioskerne.
Vær opmærksom på, at du ikke kan medbringe din egen klapvogn gennem security i Billund Lufthavn.
I Billund Airport findes klapvogne, der kan lånes til fri afbenyttelse og som du kan medbringe helt ud til gaten. Klapvognene findes umiddelbart efter Security.
Rejseforsikring er vigtigere end nogensinde. Den offentlige sygesikring (det gule kort), dækker ikke længere (fra sommer 2014) udgifterne hvis man bliver syg eller kommer ud for et uheld på en rejse. Det "blå kort" kan fåes på kommunen og kan bruges til rejser inden for EU.
Primo Tours samarbejder med Gouda Rejseforsikring, som har et stort udvalg af rejseforsikringer.
Vi anbefaler kraftigt at tegne en Årsrejse-forsikring, Europa.
Rejseforsikring kan tegnes i forbindelse med, at man bestiller rejsen på www.primotours.dk eller +45 8818 4618
Ved bestilling mere end 60 dage før afrejse:
Ved bestilling mindre end 60 dage før afrejse.
Check-in hjemmefra:
Internet check-in er mulig på alle afgange.
Check-in på automater:
Skal du flyve tidligt om morgenen, eller kommer du sent hjem, så er det måske en overvejelse værd at tage en overnatning på Zleep Hotel i Billund, så du kommer udhvilet frem.
Benyt nedenstående rabatkode og få 15% rabat på overnatningen på Zleep Billund. Overnatningen bookes online på https://www.zleep.com/da/
Giver dig 15% på alle Zleep hoteller i Danmark.
Rabatten på 15% vil blive fratrukket Flex Price.
Primo Tours er blot formidler af rabatkoden, som gælder til og med 31.12.2023. Al booking, afregning og kommunikation foregår direkte mellem gæst og Zleep Hotel.
Hjemrejse
Kun fly
Mødetid i lufthavnen
Forsinkelser
Udbedring af uregelmæssigheder
Udeladelse
Reklamationer efter endt ferie skal være Primo Tours i hænde senest 4 uger efter hjemkomst på kundeservice@primotours.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer.
Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser.
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse.
Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.
Pakkerejse-Ankenævnet
Røjelskær 11, 3. sal
2840 Holte
Tlf. 4546110
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.
Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her
Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.
Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:
Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.
Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.
Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk
Direkte henvendelse til flyselskabet
SAS (Scandinavian Airlines):
Søg om kompensation og/eller refusion her
Atlantic Airways:
Søg om kompensation og/eller refusion ved henvendelse pr. mail: cr@atlantic.fo
Dyr som eksempelvis myg, myrer og kakelakker kender ikke forskel på et hotels standard. Insekter kan derfor findes på selv hoteller med højeste kategorisering. Dog kan du altid kontakte din rejseleder, som vil sørge for, at der vil blive sprøjtet mod insekster, hvis du oplever, at de er til gene for dit ophold.
Der findes løsgående hunde og katte på alle vores rejsemål. Vi henviser til, at du ikke fodrer og rører ved dyrene. Vi gør opmærksom på, at nogle hoteller ligger nær lokale miljøer, hvorfor eventuel støj fra husdyr kan forekomme.
Når du booker ferien hos Primo Tours, er det Airseven, der står for selve flyrejsen.
Det blå kort
Gouda Rejseforsikring
Det er flyselskabets regler for gravide rejsende, der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly.
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.
Vandrejournal skal altid medbringes på flyrejser med Airseven. I tilfælde, hvor en lægeerklæring er påkrævet, skal denne udstedes så tæt på afrejse som muligt. Vi anbefaler desuden altid, at man tager en snak med egen læge inden afrejse.
Ved graviditet med ét barn:
Ved graviditet med mere end ét barn:
Ved graviditet med ét barn:
Der kan forekomme forskellige restriktioner, derfor henvises der til at tjekke flyselskabets regler.
På flyrejser med SAS kan du læse mere om reglerne for gravide her.
På flyrejser med Atlantic Airways er følgende regler gældende:
Ved graviditet med ét barn:
Ved graviditet med mere end ét barn:
På flyrejser med Atlantic Airways kan du læse mere om reglerne for gravide her.
Vi gør opmærksom på, at alle Primo Tours' hoteller ikke lever op til definitionen af "handicapvenligt", som vi kender den i Danmark. Primo Tours kan derfor kun i begrænset grad tilbyde rejser til kørestolsbrugere, hvor du ubegrænset kan færdes rundt på hotellet. Derfor anbefaler vi, at du kontakter Primo Tours i god tid, så der er størst mulighed for, at der er et egnet hotel ledigt.
Udbedring af uregelmæssigheder
Reklamationer efter endt ferie skal være Primo Tours i hænde hurtigst muligt efter hjemkomst på kundeservice@primotours.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer.
Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser.
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse.
Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.
Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1 st, bygning 91
2800 Kgs. Lyngby
Tlf. 45461100
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.
Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her
Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.
Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:
Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.
Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.
Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk
Direkte henvendelse til flyselskabet
SAS (Scandinavian Airlines):
Søg om kompensation og/eller refusion her
Atlantic Airways:
Søg om kompensation og/eller refusion her
Dobbeltværelse
Superior dobbeltværelse
Dobbeltværelse med opredning
Eneværelse
Lejlighed
Fordeling af værelser