Læs mere om aktuelle indrejseregler på vores rejsemål her
Måtte du have spørgsmål, som ikke findes nedenfor, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte Primo Tours. Kontakt Primo Tours her.
God fornøjelse!
Ved bestilling mere end 60 dage før afrejse:
Ved bestilling mindre end 60 dage før afrejse.
Dyr som eksempelvis myg, myrer og kakelakker kender ikke forskel på et hotels standard. Insekter kan derfor findes på selv hoteller med højeste kategorisering. Dog kan du altid kontakte din rejseleder, som vil sørge for, at der vil blive sprøjtet mod insekster, hvis du oplever, at de er til gene for dit ophold.
Der findes løsgående hunde og katte på alle vores rejsemål. Vi henviser til, at du ikke fodrer og rører ved dyrene. Vi gør opmærksom på, at nogle hoteller ligger nær lokale miljøer, hvorfor eventuel støj fra husdyr kan forekomme.
Når du booker ferien hos Primo Tours, er det Airseven, Atlantic Airways eller SAS (Scandinavian Airlines), der står for selve flyrejsen.
Det blå kort
Gouda Rejseforsikring
Det er flyselskabets regler for gravide rejsende, der afgør, hvorvidt en gravid må være passager i et fly.
Flyselskaberne har forskellige regler for, hvornår en gravid senest må flyve i sit graviditetsforløb. Det er i den forbindelse hjemkomstdatoen, der er gældende.
Vandrejournal skal altid medbringes på flyrejser med Airseven. I tilfælde, hvor en lægeerklæring er påkrævet, skal denne udstedes så tæt på afrejse som muligt. Vi anbefaler desuden altid, at man tager en snak med egen læge inden afrejse.
Ved graviditet med ét barn:
Ved graviditet med mere end ét barn:
Ved graviditet med ét barn:
Der kan forekomme forskellige restriktioner, derfor henvises der til at tjekke flyselskabets regler.
På flyrejser med SAS kan du læse mere om reglerne for gravide her.
På flyrejser med Atlantic Airways er følgende regler gældende:
Ved graviditet med ét barn:
Ved graviditet med mere end ét barn:
På flyrejser med Atlantic Airways kan du læse mere om reglerne for gravide her.
Vi gør opmærksom på, at alle Primo Tours' hoteller ikke lever op til definitionen af "handicapvenligt", som vi kender den i Danmark. Primo Tours kan derfor kun i begrænset grad tilbyde rejser til kørestolsbrugere, hvor du ubegrænset kan færdes rundt på hotellet. Derfor anbefaler vi, at du kontakter Primo Tours i god tid, så der er størst mulighed for, at der er et egnet hotel ledigt.
Hjemrejse
Kun fly
Mødetid i lufthavnen
Forsinkelser
Mødetid i lufthavnen
Hurtig check in
På rejsemålet
Udbedring af uregelmæssigheder
Reklamationer efter endt ferie skal være Primo Tours i hænde hurtigst muligt efter hjemkomst på kundeservice@primotours.dk. Henvendelser derefter besvares ikke. Der kan forekomme en behandlingstid på op til 4 uger. Anfør venligst rejsens bookingnummer.
Vi gør opmærksom på, at der ikke modtages reklamationer på uspecificerede rejser.
Der modtages ej heller reklamationer på det grundlag, at andre har fået bedre værelser, eller at andre har betalt en anden pris for samme rejse.
Såfremt der ved en reklamation ikke opnås enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet for en uvildig rådgivning.
Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1 st, bygning 91
2800 Kgs. Lyngby
Tlf. 45461100
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Der kan hos Pakkerejse-Ankenævnet forekomme en behandlingstid på op til 6 måneder.
Hvis der er ikke opnås enighed ved en reklamation, hvor der kun er tale om rene flybilletter, henvises til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her
Har du købt en sammensat pakkerejse hos os (fly + indkvartering), og skulle du mod forventning opleve en flyforsinkelse på udrejsen til rejsemålet, vil du have krav på kompensation ud fra den ferietid du har mistet jævnfør pakkerejseloven. Som flypassager, kan du udover ”Lov om Pakkerejser”, også have krav på kompensation og/eller refusion i henhold til flypassagerers rettigheder under EU-forordning 261.
Din rejse er omfattet af EU-forordning 261, såfremt:
Vi må som rejsebureau ikke håndtere henvendelser angående EU-forordning 261. Du skal søge om kompensation og/eller refusion efter EU-forordning 261 direkte til flyselskabet.
Vi gør opmærksom på, at du først kan søge om dette, når du er ankommet på rejsemålet, samt længden på og årsagen til forsinkelsen er kendt. Flyselskabet har ret til at fratrække den eventuelle kompensation, som du har modtaget fra os, i forbindelse med flyforsinkelsen.
Du kan læse mere om EU-forordning 261 og dine rettigheder her: www.flypassager.dk
Direkte henvendelse til flyselskabet
SAS (Scandinavian Airlines):
Søg om kompensation og/eller refusion her
Atlantic Airways:
Søg om kompensation og/eller refusion her
Dobbeltværelse
Superior dobbeltværelse
Dobbeltværelse med opredning
Eneværelse
Lejlighed
Fordeling af værelser