Primo Tours overtager Århus Charter – det betyder endnu flere muligheder!

Primo Tours har i dag overtaget det familieejede danske rejsebureau Århus Charter.

De to selskaber fortsætter med at tilbyde danskerne charterrejser som to selvstændige og stærke rejsebureauer.

Søstrene Jette Rantala og Ulla Stæt Andersen, der har drevet Århus Charter siden 1988, har valgt en dansk løsning for salget af deres rejsebureau; og det at vi nu går sammen med Århus Charter betyder at vi sammen har skabt en ny stærk spiller på det danske rejsemarked.

Efter at have drevet Århus Charter i 26 år mente søstrene Rantala og Andersen, at det var tiden var inde til at sælge livsværket. Og for ejerne af Århus Charter var det afgørende at finde en ny ejer, der har de samme værdier som Århus Charter; og dermed sikre, at Århus Charter også i fremtiden er et dansk rejsebureau med personlig betjening og gæsten i centrum. Der passer Primo Tours perfekt ind, siger Ulla og Jette samstemmende.

Fortsætter som selvstændige brands

Både Primo Tours og Århus Charter fortsætter som selvstændige rejsebureauer, således at der også fremover sælges rejser i Århus Charter og Primo Tours navne. Vi vil naturligvis forsøge at kombinere det bedste fra begge virksomheder, således at begge rejsebureauer i fremtiden kan tilbyde endnu bedre rejser til danskerne, siger Primo Tours direktør Bjarke Hansen.

Århus Charter vil fortsat flyve fra både Aarhus, Aalborg og Billund Lufthavne.

Århus Charter er inspirationskilde

Siden etableringen af Primo Tours i 2009 har selskabet været inspireret af Århus Charters måde at drive rejsebureau på. Ikke mindst set i lyset af, at Århus Charter hele fem gange er hædret med en Danish Travel Award og titlen som Danmarks bedste charterbureau.

Vi kender Århus Charter som et særdeles stærkt rejsebrand, der på mange måder har sat nye standarder i den danske rejsebranche. Vi har stor respekt for den måde, som Århus Charter er drevet på, og vi glæder os til at lære virksomheden endnu bedre at kende, siger Bjarke Hansen.

Fakta om Århus Charter og Primo Tours

• Århus Charter har siden 1988 været ejet af Ulla Stæt Andersen og Jette Rantal med domicil i Aarhus.
  • Århus Charter sender i 2014 cirka 30.000 danskere på charterferie til følgende destinationer: Samos, Mallorca, Algarve, Cypern, Kreta, Lesbos, Santorini, Zakynthos, Madeira, Tenerife, Fuerteventura.
  • Primo Tours har siden 2009 været ejet af Henrik Søndergaard og Bjarke Hansen i Ringkøbing.
  • Primo Tours sender i 2014 cirka 27.000 danskere på charterferie til følgende destinationer; Maldiverne, Rhodos, Kreta, Kythira, Sardinien, Sivota, Marmaris, Side, Alanya.