Oplev smukke Porto Santo allerede nu - prisen er netop nedsat! Se hoteller her

30 spændende år med charterrejser

På fredag kan direktør i Primo Tours, Henrik Søndergaard, fejre 30 års jubilæum i charterrejsebranchen.

Det hele startede på rejselederskolen hos Tjæreborg Rejser for 30 år siden. En ung Henrik Søndergaard havde truffet beslutningen om at prøve kræfter som guide på Mallorca. Og her snuste han for første gang til den branche, som siden da har været hans levevej.

Efter tiden på Mallorca med Tjæreborg, kom Henrik Søndergaard ”hjem” til det midtjyske, hvor han arbejdede hos Falke Rejser og efterfølgende hos det daværende Herning Rejser.

I 1998 var han medstifter af Bravo Tours. Samarbejdet varede frem til 2009, hvor Henrik Søndergaard stiftede charterrejsebureauet Primo Tours. Det skete sammen med Bjarke Hansen, som også havde en række års erfaring fra rejsebranchen.

Branche i konstant udvikling

”Jeg har været vildt privilegeret at arbejde i en utrolig spændende branche, som er i konstant udvikling. Nye destinationer kommer til og nye koncepter bliver introduceret. Kunderne er kræsne, og vi skal hele tiden leve op til nye krav og optimere oplevelserne på forskellig vis,” fortæller Henrik Søndergaard.

Han lægger ikke skjul på, at charterbranchen også har givet ham et stort netværk og mange gode samarbejdsrelationer.

”Jeg har fået en række dejlige samarbejdspartnere, som jeg ikke vil være foruden. Fx de mange hotelejere, som jeg over tid har haft mange gode oplevelser sammen med, men også til tider drøje forhandlinger, hvor vi virkelig har følt hinanden på tænderne,” fortæller Henrik Søndergaard.

Det gode gamle charterkoncept

Han og Bjarke Hansen startede som sagt Primo Tours netop da krisen satte ind. Men det gav nu ikke så mange søvnløse nætter, husker han.

”Vi har hele tiden troet på vores koncept, hvor vi satser på de gode gamle charterdyder fra 70’erne og 80’erne, tilsat lidt af nutidens trends, som fx all inklusive. Vi tilbyder et højt serviceniveau før, under og efter rejsen, i kombination med oplevelsesferier til attraktive priser. Det er et koncept, som falder i gæsternes smag, og har medført, at Primo Tours de seneste to år på Trust Pilot er blevet kåret som Danmarks bedste rejsebureau,” fastslår Henrik Søndergaard.

Henrik Søndergaard bor i Herning med sin kone Carina, og deres to børn.

Jubilæet fejres med uformel reception fredag den 25. oktober kl. 13-17 i Primo Tours’ lokaler på I. C. Christensens Alle' 1 i Ringkøbing.

Yderligere info: Kontakt Henrik Søndergaard på tlf. 40358025 eller på mail: hs@primotours.dk