29.11.2021 Primo Tours overtager USA Tours, Danmarks største rejseselskab med speciale i USA

Det Ringkøbing-baserede rejsebureau Primo Tours har i dag overtaget USA Tours, der tidligere årligt har sendt mere end 7.500 rejsende fra hele Norden afsted til primært USA, men også Asien og Afrika har været populære rejsemål. Med overtagelsen cementerer Primo Tours sin position som en af de stærkeste aktører i den danske rejsebranche, med nu i alt 8 rejsebureauer samlet i Primo Tours koncernen.

Endnu et ben til forretningen
Direktør Bjarke Hansen fra Primo Tours udtaler i forbindelse med overtagelsen: “USA Tours er et fantastisk supplement til vores nuværende forretning, der primært er baseret på charterrejser. Vi får med USA Tours nu også et rejsebureau med speciale på ruteflyrejser til oversøiske destinationer ind i koncernen. Bjarke Hansen, der også fremadrettet vil være direktør for hele Primo Tours koncernen, forventer sig meget af opkøbet: ”USA Tours står fantastisk stærkt på både det danske, svenske og norske marked - de har nogle attraktive produkter og et effektivt og kundevenligt booking set-up, som de selv har udviklet. Samtidig har USA Tours de samme kerneværdier som os - nemlig fokus på personlig service og nærhed til gæsterne”.

Har prøvet det før
Primo Tours har i forbindelse med Corona-epidemien aktivt udvidet forretningen. Bjarke Hansen udtaler: ”Der har budt sig nye muligheder i rejsebranchen og da chancen opstod i forhold til USA Tours valgte vi at slå til. Vi tror på, vi kan opnå synergier både i forhold til vores drift men især også til glæde for vores gæster, der nu kan købe både deres sol-, ski- og oversøiske rejser hos os”. Opgaven med at integrere et nyt rejsebureau i koncernen er ikke uvant for Primo Tours, der i december sidste år overtog Danmarks største skirejsebureau Skinetworks. “Skirejsebureauet har vi med stor succes fået gang i. Vi har fået sat et stærkt hold og salget går rigtig godt. Nøjagtig det samme håber og tror vi på, vi kan lykkes med i forhold til USA Tours”

Selvstændige brands
USA Tours fortsætter som selvstændig virksomhed i Primo Tours koncernen, med egne brands og medarbejdere. Bjarke Hansen uddyber: ”Vi har haft held med at drive vores nuværende brands som mindre rejsebureauer med hver deres DNA, fokus og profil og den strategi fortsætter”.