Sidste opdatering: d. 30/04 kl. 15.27
Verden er igen begyndt at åbne op, og det er blevet lettere at rejse på charterferie. Indrejsereglerne lempes flere steder, som eksempelvis Grækenland hvor du nu kan rejse til landet uden hverken coronapas eller indrejseformular ved indrejse. Andre steder er der fortsat krav om fremvisning af et gyldigt coronapas. Derfor holder vi dig løbende opdateret her på siden vedr. de aktuelle indrejseregler på vores rejsemål, så du trygt kan rejse på charterferie.
Har du bestilt en rejse hos os, vil vi 8-14 dage inden afrejsen sende en mail med aktuelle indrejseregler. Da reglerne kan ændres med kort frist, er du som gæst altid selv ansvarlig for at holde dig opdateret om det enkelte rejsemåls indrejseregler på www.um.dk og www.coronasmitte.dk
Udenrigsministeriets rejsevejledninger blev i oktober 2021 normaliseret, så de ikke længere farves efter COVID-19 smitte men efter sikkerhedsfaktorer såsom terror, krig, uro mv. Læs mere her.
Med vores gratis tryghedspakke har du garanti for refusion indenfor 7 dage i tilfælde af, at Udenrigsministeriet skulle fraråde ikke-nødvendige rejser til dit rejsemål på afrejsetidspunktet. Vi har altid danske rejseledere på alle vores charterdestinationer og deres servicetelefon er åben døgnet rundt.
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@primotours.dk eller tlf. 8818 4618, såfremt du ikke kan finde svar på dine spørgsmål herunder.
Det må forventes, at ikke alt på charterrejsen er helt, som det var før corona. Som rejsende er det altid vigtigt at forventningsafstemme, ligesom det er dit ansvar som gæst at holde dig opdateret omkring de gældende retningslinjer og sundhedsanvisninger på rejsemålet.
Du kan med ro i maven bestille din næste ferie. Fraråder Udenrigsministeriet alle unødige rejser til dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, annulleres rejsen, og vi vil refundere dit indbetalte beløb indenfor 7 dage eller hjælpe dig med at finde et andet alternativ. Du kan læse mere om vores gæsters oplevelser med tilbagebetalinger i forbindelse med annullerede rejser pga. covid-19 på Trustpilot
På alle vores charterrejser får du en lang række fordele inkluderet i rejsen, så du uden bekymringer kan bestille din næste drømmerejse:
Det gule sygesikringskort dækker IKKE i udlandet. Rejs derfor ALDRIG uden en rejseforsikring.
Det blå EU-sygesikringskort sidestiller dig med borgerne i det pågældende land, og der kan visse steder være en egenbetaling. Det blå EU-sygesikringskort dækker f.eks. ikke hjemtransport, så vi anbefaler ALTID at tegne en rejseforsikring. For mere info se: www.huskdetblaa.dk
Det er dit eget ansvar at sørge for tilstrækkelig dækning på rejsen, og du er måske allerede helt eller delvist dækket via din husstandsforsikring. Forhør dig hos dit forsikringsselskab, hvorvidt du er dækket tilstrækkeligt.
Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring, hvor der kan tegnes en årsrejseforsikring for enkeltpersoner eller for hele husstanden (alle på samme adresse). Læs mere om årsrejseforsikring via Gouda Rejseforsikring hér.
Med en rejseforsikring gennem Gouda, er du dækket ind, hvis du skulle ende i den uheldige situation at blive syg eller blive sat i karantæne på ferien. Læs mere om Goudas dækning i forbindelse med covid-19 her.
Hvis du har tegnet en Gouda Rejseforsikring hos os, vil dit bookingnummer fungere som dit policenummer. Se betingelser her. Ønsker du et forsikringskort kan dette udfyldes og udskrives på Gouda's hjemmeside: www.gouda.dk/kort.
En afbestillingsforsikring dækker dig fra bestillingstidspunktet og frem til afrejsen, såfremt du skulle blive syg og ikke kan rejse.
Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring, og bestiller du en afbestillingsforsikring hos os, er du f.eks. dækket ved akut opstået sygdom inden afrejsen (herunder covid-19). Afbestillingssikringen skal være tegnet og betalt sammen med depositum og kan ikke opsiges efterfølgende.
Tegner du en afbestillingsforsikring gennem os på alle rejsende på samme rejsebevis, krydsdækker I hinanden. Er der én fra rejsebeviset, som ikke må rejse pga. sygdom og kan fremlægge lægeerklæring herpå, har de øvrige deltagere på rejsebeviset mulighed for at annullere og få pengene retur – en stor fordel og en god sikkerhed, hvis I er flere generationer eller en gruppe, der holder ferie sammen.
Læs mere om betingelserne for afbestillingsforsikring under vores rejsebetingelser pkt. 4 styk C.
Fraråder Udenrigsministeriets ikke-nødvendige rejser til dit rejsemål på afrejsetidspunktet, vil rejsen blive annulleret, og vi vil refundere dit indbetalte beløb indenfor 7 dage eller hjælpe dig med at ombooke rejsen, hvis dette ønskes.
Fra d. 26. juni indføres EU's corona pas, så vi frit kan rejse til alle EU-lande mod fremvisning af vaccination, negativ covid-19 test eller immunitetsbevis.
Udenrigsministeriets rejsevejledning er pt. gældende for 7 dage ad gangen, og bliver revurderet hver fredag.
Læs mere om Udenrigsministeriets rejsevejledninger her.
Med vores gæste app har du os altid med i baglommen på ferien. Vi holder dig opdateret på, hvad der sker under ferien og giver dig inspiration til udflugter og oplevelser.
I appen kan du yderligere holde styr på dine rejsepapirer, læse om dit rejsemål og meget mere.
Læs mere om vores App her.
Vi anbefaler altid, at du møder op i lufthavnen senest 2 timer før afrejse, da indtjekning og sikkerhedskontrol kan tage længere tid grundet Covid-19 foranstaltninger. Ligeledes bedes alle overholde de gældende retningslinjer omkring afstand og håndhygiejne i lufthavnen.
OBS: siden d. 15. juni 2020 har der været krav om at bære mundbind i alle internationale lufthavne. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen. Børn under 6 år er fritaget for mundbind. Myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time.
Vi gør opmærksom på at temperaturmåling og stikprøver for covid-19 kan forekomme i nogle lufthavne.
På alle rejser med flyselskabet Airseven, vil brug af mundbind være frivilligt og ikke længere et krav. Ligeledes vil brug af mundbind og værnemidler fremadrettet være frivilligt for personalet ombord på flyene.
Alle gældende sundheds- og hygiejneretningslinjer bliver overholdt ombord på flyet, hvor der er øget fokus på bl.a. rengøring og afspritning.
Kabineluften ventileres ved hjælp af de såkaldte HEPA-filtre (High Effeciency Particulate Absorbing) som frasorterer partikler helt ned til 0,01 mikrometer. Coronavirus måler til sammenligning mellem 0,08 og 0,16 mikrometer. Luften i kabinen udskiftes fuldstændigt ca. hvert tredje minut. I praksis betyder det, at luftkvaliteten i flyet er nogenlunde af samme standard, som man finder i en steril operationsstue.
Salg ombord på flyet vil muligvis være begrænset, ligesom der kan forekomme færre serveringer eller udlevering af madposer fremfor bakkeservering for at mindske kabinepersonalets aktivitet gennem flyet.
På alle transferbusser fra lufthavnen til/fra hotellet samt på udflugtsbusser og i offentlig transport må det påregnes, at der skal bæres mundbind. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen.
Alle vores transferbusser overholder de gældende sundhedsmæssige retningslinjer, hvorfor der er øget fokus på rengøring mellem hver transport. I flere lande er der desuden retningslinjer for, hvor meget af bussens kapacitet, der må være i brug, for at øge afstanden mellem rejsende.
Vi sørger altid for, at vores hoteller lever op til landets gældende sundhedsmæssige krav og retningslinjer. Retningslinjerne vurderes løbende og kan ændres med kort varsel.
Der vil være øget fokus på rengøring og afspritning, ligesom der vil være øget afstand mellem borde og solstole. Udendørs pools er som udgangspunkt åbne. På nogle hoteller kan der være indført restriktioner ift. badehætte og brusebad, før du hopper i poolen. Medbring gerne dit eget poolhåndklæde, da det nogle hoteller ikke vil være muligt at låne/leje pga. restriktioner.
På nogle hoteller kan det forekomme, at du skal bede om føntørrer, elkedel e.l. i receptionen. På nogle hoteller kan fitness-faciliteter samt spaafdeling og indendørs poolområde af sundhedsmæssige grunde være lukket.
I forbindelse med check-in og check-ud på hotellet, anbefaler vi, at kun én person fra hver booking står for dette for ikke at danne unødig kø. Senere indtjekningstid på værelset ved ankomst kan forekomme grundet ekstra rengøringsprocedurer og covid-19 foranstaltninger på hotellet. Ligeledes vil udtjekningstid på de fleste hoteller af samme årsag være kl. 11.
I restauranten kan udvidede eller faste spisetider forekomme, så alle gæster ikke befinder sig i restauranten på samme tid. Ligeledes er det sandsynligt, at personalet står for at øse op på tallerknen for at undgå gæsternes direkte kontakt med buffeten.
Animation/underholdning på hotellet kan være begrænset eller i nogle tilfælde af sundhedsmæssige grunde være lukket helt ned. Visse faciliteter på hotellet såsom fitnessrum, sauna, legeplads, minimarked eller lignende kan være begrænset/kræve tidsbestilling eller være helt lukket
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP. Læs mere om vores App ved at klikke her
Oplever du tegn på sygdom i løbet af din ferie, skal du ringe til vores rejseledere på det udleverede nummer til servicetelefonen. De vil herefter stå for det praktiske i forbindelse med en eventuel covid-19 test. Såfremt en gæst på dit hotel testes positiv for Covid-19 bliver hele hotellet som udgangspunkt ikke sat i karantæne. Den smittede vil blive flyttet til en anden indkvartering for at undgå smittespredning.
Det må påregnes, at der på mange rejsemål skal bæres mundbind i det offentlige rum. Strandene er omfattet af sundhedsmæssige krav og retningslinjer, herunder bl.a. større afstand mellem solstole og nogle steder kan der være begrænsninger på antal besøgende. Er der mundbindskrav på stranden, vil dette typisk ikke gælde ved solbadning og badning. Se yderligere detaljer under det rejsemål, du skal besøge.
Nogle seværdigheder kan af sundhedsmæssige grunde være lukkede eller køre på nedsat kapacitet. Der kan desuden forekomme restriktioner i form af begrænset antal besøgende, afstandskrav, mundbind og afspritning.
Restauranter/barer på rejsemålet er omfattet af det pågældende lands sundhedsmæssige krav og retningslinjer, herunder bl.a. større afstand mellem borde, hyppig rengøring samt afspritning. Der kan ligeledes være begrænsning i åbningstiderne samt antallet af gæster, der må sidde samlet.
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP. Læs mere om vores App ved at klikke her
Nummeret på servicetelefonen udleveres sammen med velkomstmaterialet ved ankomsten, og det vil være muligt at få hjælp døgnet rundt. Oplever du tegn på sygdom i løbet af din ferie, skal du ringe til vores rejseledere. De vil herefter stå for det praktiske i forbindelse med en evt. covid-19 test.
Vores danske rejseledere vil såvel som de ansatte på hotellet være enten vaccineret eller blive testet løbende.
For din egen sikkerheds skyld, bør du tilmelde dig Danskerlisten, når du er i udlandet.
Tilmeldingen er helt frivillig og kan gøres gratis i Udenrigsministeriets gratis APP "Rejseklar". Har du ingen smartphone, kan du tilmelde dig på
Danskerlisten giver Udenrigsministeriet mulighed for at kontakte dig eller sende dig vigtige informationer om, hvordan du bør forholde dig, hvis der opstår en krise i det land, du opholder dig i.
Du kan indrejse fra lande i EU uden test eller isolation. Dette gælder både for vaccinerede, tidligere smittede og for dig som hverken er vaccineret eller tidligere smittet.
Du kan læse mere om Udenrigsministeriets indrejseregler HER
Du kan trygt rejse på en Rigtig go' ferie til Porto Santo
Der er IKKE længere krav om fremvisning af EU-coronapas med dokumentation for vaccine eller negativ coronatest. Hvis du er tidligere smittet, skal du dog stadig kunne fremvise et immunitetspas, som er minimum 11 dage gammel og maksimalt 180 dage gammel.
Læs mere nedenfor, hvor vi har udspecificeret de enkelte punkter.
OBS! læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Hold dig også altid opdateret om reglerne via den danske Ambassade i Portugal - KLIK HER
Du kan ligeledes holde dig opdateret på de lokale myndigheders hjemmeside "Madeira safe to discover" - KLIK HER
Der er IKKE længere krav om at skulle fremvise coronapas eller test ved indrejse til Porto Santo. Er du tidligere smittet skal du stadig kunne fremvise immunitetspas, som er minimum 11 dage gammel og maximalt 180 dage gammel.
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit immunitetsbevis 14 dage efter din positive PCR-test. Immunitetsbevis kan ikke udstedes på baggrund af antigentest (hurtigtest).
Der er ikke længere krav om udfyldes af indrejseformular, dog anbefaler de portugisiske myndigheder at du registerer dig på hjemmesiden: https://madeirasafe.com/#/
Ved udfyldelse af indrejseformular, vil der ikke længere blive genereret en QR-kode, som tidligere beskrevet.
Vi har udarbejdet en dansk manual til udfyldelse af indrejseformularen. SE DANSK VEJLEDNING HER.
Glædeligvis har Porto Santo kun ganske få berørte med coronasmitte, men grundet den stigende smitte i Europa, har de i regionen besluttet at stramme restriktionerne pr. 27. november 2021.
For at få adgang til restauranter, barer, sportsaktiviteter, museer osv. skal der fremvises enten vaccinepas (med 3.stik), immunitetspas eller en negativ test, som er gyldig i 7 dage fra den er foretaget. Vi anbefaler derfor at få foretaget en PCR-test eller antigentest, så tæt på din afrejse som muligt, så den er gældende for det meste af dit ophold på Porto Santo.
Mulighed for gratis test BORTFALDER på Porto Santo
Muligheden for gratis test bortfalder. Det er dog stadig muligt at få foretaget en test mod betaling. Du kan undtagelsesvis få en gratis test på rejsemålet, hvis du er nærkontakt til en smittet.et.
Mundbind og øvrige restriktioner
Der er generelt krav om brug af mundbind i det offentlige, indendørs rum samt i offentlig transport. Mundbind anbefales ligeledes udendørs, såfremt der er under 1,5 meters afstand, eller hvor der er mange tæt samlet. Mundbindskravet gælder for alle fra og med 6 år. Undtaget for mundbind er du ved sportslig aktivitet.
Restauranter/barer må holde åben til kl. 01.00. Det er ikke tilladt at stå op og drikke i baren/restauranten - man skal sidde ned ved borde. Der må sidde op til 6 personer samlet ved ét bord indendørs og 10 personer udendørs.
Supermarkeder, butikker og apoteker osv. holder åben mod krav om afstand (2 meter).
I tidsrummet fra kl. 02.00 - 05.00 skal du blive på dit hotel (udgangsforbud)
På nogle hoteller kan temperaturmåling forekomme.
Nogle seværdigheder kan af sundhedsmæssige grunde være lukkede eller køre på nedsat kapacitet. Der kan desuden være restriktioner i form af begrænset antal besøgende, afstandskrav og afspritning.
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP. Læs mere om vores App ved at klikke her
Hvis du bliver smittet på rejsemålet:
Vores rejseledere kan ligeledes være behjælpelige, hvis du skulle få bruge for en test som følge af symptomer.
OBS - læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Der er ikke længere Covid-19 restriktioner ved indrejse til Danmark.
Du kan læse mere om Udenrigsministeriets indrejseregler HER
Du kan trygt rejse på en Rigtig go' ferie til De Kanariske Øer
VIGTIGT AT BEMÆRKE
Læs mere nedenfor, hvor vi har udspecificeret detaljerne for de enkelte punkter.
OBS! læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Nye regler kan indføres med kort varsel. Du bør derfor altid holde dig løbende opdateret via den danske Ambassade i Spanien - KLIK HER
For at rejse til Gran Canaria skal du kunne fremvise et EU-coronapas, der dokumenterer vaccination, tidligere smitte eller negativ test
OBS - er du blevet testet positiv for Covid-19 indenfor 11 dage før afrejsen, eller har du haft kontakt til en Covid-19 smittet person 14 dage inden afrejse, vil du ikke kunne rejse, og du bedes kontakte os samt dit forsikringsselskab mht. afbestilingsforsikring.
INDREJSE MED NEGATIV TEST (enten PCR-test ELLER antigentest)
Vi anbefaler PCR-test
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit corona pas, hvor dit testresultat vil fremgå.
Vi gør opmærksom på, at du som gæst selv er ansvarlig for at få foretaget en test rettidigt. Et forsinket svar vil ikke blive betragtet som gyldig annulleringsgrund.
INDREJSE MED VACCINEPAS
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit vaccinepas 14 dage efter sidste stik.
TIDLIGERE SMITTET
Tidligere smittede skal fremvise dokumentation for et positivt testresultat, som er mindst 11 dage og højst 6 måneder gammelt.
Kun PCR test kan anvendes som dokumentation for tidligere smitte.
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit immunitetsbevis 14 dage efter din positive PCR-test. Immunitetsbevis kan ikke udstedes på baggrund af antigentest (hurtigtest).
OBS - der kan forekomme obligatorisk stikprøvekontrol (coronatest) ved ankomsten til De Kanariske Øer.
Rejser du til De Kanariske Øer uden et gyldigt coronapas, er der fortsat krav om at kunne fremvise en indrejseformular med en QR-kode. QR-koden bruges til eventuel smitteopsporing, og udstedes automatisk til dig, når du har udfyldt en simpel såkaldt FCS-formular (Sanitary Control Form) online på:
Du kan tidligst udfylde formularen 48 timer inden din afrejse. ALLE rejsende skal registreres på en indrejseformular - både børn og voksne.
Vi har udarbejdet en dansk vejledning til udfyldelse af formularen - SE DANSK VEJLEDNING HER
Gæster, der skal rejse til De Kanariske Øer, vil få en mail fra os inden afrejsen med link til formularen og manualen. Vi gør opmærksom på, at du som gæst selv er ansvarlig for at udfylde indrejseformularen og få foretaget en eventuel coronatest rettidigt.
Du kan følge de aktuelle restriktioner for rejsende i Spanien på https://travelsafe.spain.info/en/#
Fra den 24. december 2021 er der genindført midlertidigt krav om mundbind i det udendørs rum. Undtaget herfor er sportslig aktivitet samt ophold i naturen, hvor afstanden til andre er mere end 1,5 meter. Der er fortsat krav om mundbind indendørs i det offentlige rum som f.eks. butikker, fællesområder på hoteller, busser/taxi og lufthavnen. Dette gælder alle undtaget børn under 6 år.
Afstandskravet er 1,5 meter.
Restauranter og barer må holde åben for ude- og indeservering. Udendørs må restauranter/barer køre med fuld kapacitet og holde åben frem til kl. 01.00, og der må max sidde 8 personer pr. bord. Indendørs servering må køre med 50% kapacitet og frem til senest midnat, og der må max sidde 4 personer pr. bord.
Vi gør opmærksom på, at der kan være restauranter/cafeer/butikker der fortsat vælger at holde helt lukket.
Butikker må holde åben frem til midnat. Større butikker og shoppingcentre (over 700m2) må køre med 100% kapacitet, men må ikke sælge alkohol efter kl. 22.00.
Hoteller/fællesområder må køre med 50-75% kapacitet.
Strandene holder åben fra kl. 6.00 - 22.00.
Nogle seværdigheder kan af sundhedsmæssige grunde være lukkede eller køre på nedsat kapacitet. Der kan desuden være restriktioner i form af begrænset antal besøgende, afstandskrav og afspritning.
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP.
OBS - læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Der er ikke længere Covid-19 restriktioner ved indrejse til Danmark.
Du kan læse mere om Udenrigsministeriets indrejseregler HER
Du kan trygt rejse på en Rigtig go' ferie til Mallorca.
VIGTIGT AT BEMÆRKE
Læs mere nedenfor, hvor vi har udspecificeret detaljerne for de enkelte punkter.
OBS! læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Hold dig også altid opdateret om reglerne via den danske Ambassade i Spanien - KLIK HER
For at rejse til Mallorca skal du kunne fremvise et EU-coronapas, der dokumenterer vaccination, tidligere smitte eller negativ test
INDREJSE MED VACCINEPAS
Dit vaccinepas er gyldigt, hvis:
Spanien kræver ikke, at du udfylder en indrejseformular, hvis du kan fremvise et gyldigt coronapas (børn under 12 år er undtaget)
Har du ikke et gyldigt vaccinepas, skal du følge de gældende regler for ikke-vaccinerede (læs mere herunder).
INDREJSE MED NEGATIV TEST ELLER SOM TIDLIGERE SMITTET
Alle fra og med 12 år, som ikke er vaccinerede eller opfylder vaccinekravene, skal fremvise en af følgende i afrejselufthavnen for at have et gyldigt coronapas:
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit coronapas, hvor dit testresultat, dit vaccinepas eller dit immunitetsbevis vil fremgå.
De spanske myndigheder kræver ikke længere, at du skal udfylde en indrejseformular, hvis du kan fremvise et gyldigt coronapas for uvaccinerede eller tidligere smittet.
Vi gør opmærksom på, at du som gæst selv er ansvarlig for at få foretaget en test rettidigt. Et forsinket svar vil ikke blive betragtet som gyldig annulleringsgrund.
OBS - er du blevet testet positiv for Covid-19 indenfor 11 dage før afrejsen, eller har du haft kontakt til en Covid-19 smittet person 14 dage inden afrejse, vil du ikke kunne rejse, og du bedes kontakte os samt dit forsikringsselskab mht. afbestilingsforsikring.
De spanske myndigheder kræver ikke længere, at du skal udfylde indrejseformular HVIS du har et gyldigt coronapas for vaccine, tidligere smittet eller negativtest. Hvis du ikke kan fremvise et gyldigt coronapas, skal du fortsat udfylde en indrejseformular med en QR-kode. QR-koden bruges til eventuel smitteopsporing, og udstedes automatisk til dig, når du har udfyldt en simpel såkaldt FCS-formular (Sanitary Control Form) online på:
Du kan tidligst udfylde formularen 48 timer inden din afrejse. ALLE rejsende skal registreres på en indrejseformular - både børn og voksne.
Vi har udarbejdet en dansk vejledning til udfyldelse af formularen - SE DANSK VEJLEDNING HER. Gæster, der skal rejse til Mallorca, vil få en mail fra os inden afrejsen med link til formularen og manualen. Vi gør opmærksom på, at du som gæst selv er ansvarlig for at udfylde indrejseformularen og få foretaget en PCR-test rettidigt.
Vær ekstra opmærksom, når du udfylder flynummer og rejsedato, da QR-koden ellers kan betragtes som ugyldig. Husk ligeledes at registrere ALLE rejsende inkl. børn, da du/I ellers kan blive afvist i lufthavnen. Rejsen kan ikke refunderes, såfremt du bliver nægtet ombordstigning pga. fejl i din FCS-formular.
Du kan følge de aktuelle restriktioner for rejsende i Spanien på https://travelsafe.spain.info/en/#
Brug af mundbind i Spanien:
Der er ikke længere krav om brug af mundbind i Spanien - hverken indendørs eller udendørs. Undtaget er dog besøg ved lægen, på sygehuset samt under transport. Det betyder, at du skal anvende mundbind når du sidder i bussen.
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP.
OBS - læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Der er ikke længere Covid-19 restriktioner ved indrejse til Danmark.
Du kan læse mere om Udenrigsministeriets indrejseregler HER
Du kan trygt rejse på en Rigtig go' ferie til Grækenland.
VIGTIGT AT BEMÆRKE VED REJSER TIL GRÆKENLAND:
Læs mere nedenfor, hvor vi har udspecificeret de enkelte punkter.
OBS! læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Hold dig også altid opdateret om reglerne via den danske Ambassade i Grækenland - KLIK HER
Fra og med søndag den 1. maj har Grækenland ikke længere indrejsekrav. Det betyder, at du hverken behøver et gyldigt coronapas eller at udfylde indrejseformular for at rejse til Grækenland. Dette gælder for alle - uanset om du er færdigvaccineret eller ej.
Brug af mundbind i danske lufthavne og fly:
Der er ikke længere krav om mundbind i danske lufthavne ej heller ombord på vores danske fly.
Brug af mundbind i Grækenland:
Der ikke længere krav om mundbind UDENDØRS i Grækenland.
Der er fortsat krav om mundbind indendørs i det offentlige rum som f.eks. butikker, fællesområder på hoteller, busser/taxi og lufthavnen. Dette gælder alle undtaget børn under 5 år, eller personer, der kan fremvise et dokument fra myndighederne om fritagelse af sundhedsmæssige årsager.
Vores danske rejseledere kommer på dit hotel dagligt. De kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter. Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP. Læs mere om vores App ved at klikke her
OBS - læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Der er ikke længere Covid-19 restriktioner ved indrejse til Danmark.
Du kan læse mere om Udenrigsministeriets indrejseregler HER
Du kan trygt rejse på en Rigtig go' ferie til Tyrkiet.
VIGTIGT AT BEMÆRKE VED REJSER TIL TYRKIET:
Læs mere nedenfor, hvor vi har udspecificeret de enkelte punkter.
OBS! læs også alle punkter under "GENERELT FOR ALLE REJSER"
Hold dig også altid opdateret om reglerne via den danske Ambassade i Tyrkiet - KLIK HER
For at rejse til Tyrkiet, skal du kunne fremvise et EU-coronapas, der dokumenterer vaccination, tidligere smitte eller negativ test
INDREJSE MED VACCINEPAS
Dit vaccinepas er gyldigt, hvis du har et gyldigt coronapas ved indrejse og er vaccineret med én af følgende:
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit vaccinepas 14 dage efter sidste stik.
INDREJSE MED NEGATIV TEST ELLER SOM TIDLIGERE SMITTET
Har du ikke et gyldigt vaccinepas, skal du kunne fremvise én af følgende dokumenter ved allerede ved afrejselufthavnen (gælder alle fra og med 12 år):
I APP'en "Coronapas" og "MinSundhed" eller på www.sundhed.dk kan du hente dit coronapas, hvor dit testresultat vil fremgå.
OBS - der kan forekomme obligatorisk stikprøvekontrol (coronatest) ved ankomsten til Tyrkiet
De tyrkiske myndigheder har krav om mundbind i den offentlige transport, ved hospitalsbesøg, samt i teatre, biografer og lignede, hvor det kan være svært at holde afstand.
Som ansvarligt rejsebureau retter vi os altid efter Udenrigsministeriets officielle rejsevejledninger. Vi gør opmærksom på, at vi løbende opdaterer siden med gældende retningslinjer, hvorfor ændringer løbende kan forekomme. Vi anbefaler derfor, at du læser sidens information igennem igen inden afrejsen.
I ovenstående menu kan du finde detaljeret information om dit rejsemål - herunder også, hvorvidt du skal fremlægge en negativ covid-19 test for at rejse på ferie. Hvis du har bestilt en rejse hos os, vil vi inden afrejsen informere dig nærmere, såfremt test er påkrævet.
Vi anbefaler dog altid for god ordens skyld at få foretaget en test inden afrejse, så du kan rejse trygt på ferie med god samvittighed.
NEJ - du skal som udgangspunkt ikke være vaccineret for at rejse på ferie. De fleste lande sidestiller en negativ PCR-test med en vaccine.
Der er rejsemål, som vil kræve fremvisning af negativ PCR-test - også selvom du er vaccineret.
I ovenstående menu kan du finde detaljeret information om aktuelle krav på dit rejsemål
Fra d. 26. juni indføres EU's corona pas så vi kan rejse frit til alle EU-lande. Corona-passet skal dokumentere, hvorvidt man er testet negativ, er blevet vaccineret eller er tidligere smittet. Den endelige tilgang til anvendelsen af corona-passet er fortsat under forhandling i EU og forventes at kunne implementeres d. 26. juni 2021.
Skulle Udenrigsministeriet på tidspunktet for din rejse fraråde alle ikke-nødvendige rejser til dit rejsemål, vil du blive direkte kontaktet af os og få det indbetalte beløb for rejsen refunderet indenfor 7 dage eller tilbudt at ændre din rejse til et andet rejsemål eller afrejsetidspunkt. Du kan derfor med ro i maven indbetale dit resterende beløb på rejsen.
Du kan læse om vores gæsters oplevelser med refusionen af annullerede rejser på Trustpilot.
Så længe det ikke frarådes at rejse til et bestemt rejsemål, forventer vi at gennemføre vores rejser som planlagt. Skulle der ske ændringer, vil du som gæst blive kontaktet direkte - som regel senest 14 dage før afrejsen.
Det er selvfølgelig altid op til dig som gæst om du vil rejse. Så længe Udenrigsministeriet ikke fraråder rejser til dit rejsemål på din afrejsedato, gælder de almindelige regler for ændring og afbestilling af rejsen (se pkt. 4.B). Læs mere her.
I disse tilfælde gælder vores almindelige regler for ændring og/eller afbestilling (se pkt. 4.B). Læs mere her.
Er du i risikogruppen, bør du kontakte din egen læge og dit forsikringselskab for at høre, hvordan du er dækket.
Har du tegnet afbestillingsforsikring gennem os, skal lægeerklæring samt bookingnummer fremsendes til Primo Tours på info@primotours.dk
Du bør ALDRIG rejse uden en rejseforsikring. Gennem os kan du tilkøbe en rejseforsikring fra Gouda, så du er dækket ind, hvis du skulle ende i den uheldige situation at blive syg eller blive sat i karantæne på ferien. Læs mere om hvordan Goudas rejseforsikring dækker her.
Ligeledes anbefaler vi alle vores gæster at tegne en afbestillingsforsikring i forbindelse med rejsebestillingen. Tegnes forsikringen hos os, er det Gouda's forsikringsbetingelser, der gør sig gældende, og som dækker akut opstået sygdom inden afrejsen (herunder corona) og sikrer dig refusion, hvis der efter rejsebestilling indføres krav om vaccine, og du af medicinske årsager ikke kan modtage denne.
Skulle Udenrigsministeriet på tidspunktet for din rejse fraråde alle ikke-nødvendige rejser til dit rejsemål, vil du senest 14 dage før din afrejse, blive direkte kontaktet af os og få det indbetalte beløb for rejsen refunderet indenfor 7 dage eller tilbudt at ændre din rejse til et andet rejsemål eller afrejsetidspunkt.
Som rejsende er det altid vigtigt, at du holder dig opdateret om dit rejsemål. Du skal altid gennemlæse dine rejsepapirer og tjekke op på, hvordan du er dækket gennem dit forsikringsselskab.
Du kan holde dig opdateret på dit rejsemål på Udenrigsministeriets hjemmeside.
Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Læs mere om årsrejseforsikring via Gouda Rejseforsikring hér
Er du nødsaget til at blive hjemme grundet en positiv covid-19 test og heraf karantæne og ikke har mulighed for at rejse, skal du kontakte dit forsikringsselskab og høre, hvordan du er dækket.
Vi anbefaler alle vores gæster at tegne en afbestillingsforsikring gennem os/Gouda, da denne dækker akut opstået sygdom (herunder corona).
Bliver du sat i karantæne i løbet af ferien, dækker vi som rejsearrangør i den bestilte ferieperiode.
Er du i karantæne efter din planlagte hjemrejsedato, skal du forhøre hvordan du er dækket hos dit eget forsikringsselskab, da rejseforsikringernes dækning varierer fra selskab til selskab. Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.
Vores danske rejseledere står naturligvis til rådighed med hjælp på rejsemålet døgnet rundt.
Bliver din almindelige hjemrejsedato overskredet grundet karantæne, er det din egen rejseforsikring, der træder i kraft. Forhør dig derfor hos dit eget forsikringsselskab.
Skulle det ske, vil vi naturligvis gøre vores bedste for at stå til rådighed og hjælpe på rejsemålet.
Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.
Bliver du smittet i løbet af din ferie, er det din egen rejseforsikring, der træder i kraft. Her vil dit forsikringsselskab og SOS koordinere med lokale myndigheder i forhold til karantæne samt hjemrejse. Typisk vil du blive flyttet til at andet hotel for at undgå smitte blandt de øvrige gæster.
Kontakt dit eget forsikringsselskab for at høre hvordan du er dækket. Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.
Vores danske rejseledere står naturligvis til rådighed med hjælp på rejsemålet.
Såfremt en gæst på dit hotel testes positiv for covid-19, bliver hele hotellet ikke nødvendigvis sat i karantæne. Den smittede vil blive flyttet til en anden indkvartering for at undgå smittespredning.
Du kan med ro i maven bestille en ferie. Som ansvarligt rejsebureau følger vi altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Skulle de blive ændret, så de berører dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, rejser vi naturligvis ikke. Vi vil som udgangspunkt forsøge at finde en anden rejse. Er dette ikke muligt, vil vi refundere dit indbetalte beløb indenfor 7 dage.
De vacciner, der bruges i Danmark er også godkendt af myndighederne i de lande, vi flyver til. Derfor vil dit vaccinepas naturligvis også være gyldigt, selvom du er vaccineret med to forskellige vacciner.