Tyvstart sommeren med en billig ferie i maj. Se tilbud her.

Hellere kunderabatter end dyre kataloger

Primo Tours vil hellere give kunderabatter frem for at bruge markedsføringskroner på dyre rejsekataloger.

Rejsearrangørerne bruger hvert år formuer på udarbejdelse og forsendelse af dyre rejsekataloger med fuld blus på solen og glade gæster. Sådan har det også været tidligere hos det unge rejseselskab Primo Tours, men fra sæsonen 2013 er det slut. Bureauet har nemlig valgt at konvertere omkostninger til kataloger til rabatter til kunderne.

Om den beslutning siger bureauets direktør, Bjarke Hansen: ”På trods af, at vi får flere og gæster, oplever vi en faldende efterspørgsel efter vores kataloger. Det fortæller mig, at folk i stedet søger og finder de informationer, de skal bruge, på vores hjemmeside, og så synes vi altså det er sjovere at give kunderne rabatter frem for at lægge kronerne ved reklamebureauer, trykkerier og Post Danmark.”

Det er en typisk anderledes tænkemåde, som Primo Tours har praktiseret flere gange siden starten for knap tre siden. Anderledes markedsføring, sjove events og med stor fokus på PR-delen.

Og på trods af, at de tre år, hvor virksomheden har eksisteret, har været kriseår hos familien Danmark, så følger Primo Tours den optimistiske 3-års plan, der blev lagt fra starten. Specielt 2012 har været præget af fyldte fly og en markant fremgang i salget.

Satser på den klassiske charterrejse

Bjarke Hansen anser bureauets koncept som årsagen til succesen: ”Kunderne har for alvor købt vores koncept, nemlig at være rejsebureau for rejselystne danskere, som værdsætter den klassiske kvalitetscharterrejse, med direkte flyvninger, gode hoteller, danske rejseledere, personlig rådgivning af kompetente medarbejdere på kontoret i Ringkøbing og ikke mindst velkendte, populære rejsemål. Lidt som i de gode gamle dage, men naturligvis tilpasset de nye tider med alt, hvad det indebærer, f.eks. All Inclusive og en række nye servicekoncepter, som er i støbeskeen til 2013.”

Stor lokal opbakning

Primo Tours er lokalt og regionalt forankret. Ca. 40% af de kunder, der i sommerhalvåret i år rejste med selskabet, kom fra det midt- og vestjyske område.

”Vi har været – og er fortsat - meget afhængig af markedsføring via mund-til-øre, for vores marketingbudgetter er skrabede. Derfor er det vitigt for os at få vores kunder til at fortælle om det til andre. Det ser ud til at det er lykkes rigtig godt her i det lokale og regionale område, hvor vi har gæster, som allerede har rejst med os mere end en halv snes gange,” nævner Bjarke Hansen, som har store forventninger til den kommende sommersæson, hvor Primo Tours allerede nu ligger over salgstallene på samme tidspunkt sidste år.