Tyvstart sommeren med en billig ferie i maj. Se tilbud her.

Primo Tours vil være havkatten i rejsebranchens hyttefad

Utraditionel markedsføring og en markant synlighed i markedet og i pressen. Det er midlerne til at øge kendskabet til landets yngste rejsebureau.

Først inviterede de 100 vestjyder gratis til EM i håndbold med alt betalt. Senere lancerede de begrebet Mini All Inclusive og kastede for fem millioner kroner rabatter ind i chartermarkedet. Og i foråret lancerede de så eventen ”Første gang”, hvor alle kunne indstille venner, familie, kæreste eller andre, som fortjente at vinde en charterrejse for to personer. Der blev udloddet i alt 10 x 2 rejser til de, som fik flest stemmer.

Det er nogle af de utraditionelle tiltag, som landets yngste rejsebureau, Primo Tours har gjort for at komme ind og skabe sig en position på det danske chartermarked. Tiltagene er sket i løbet af ganske få måneder, da Primo Tours først åbnede bureauet omkring juletid 2009 og sendte de første gæster af sted i maj måned i år.

Direktør i Primo Tours, Bjarke Hansen siger om den utraditionelle markedsføring: ”Alle vores markedsføringstiltag og events skal medvirke til at skabe os en anderledes profil end de øvrige charterrejsebureauer herhjemme. Vi har brug for at få vores navn frem og gøre Primo Tours kendte i markedet, som et anderledes rejsebureau, der engagerer sig i mennesker og giver gode oplevelser til vores kunder.”

Inddrager facebook i markedføringen

Primo Tours har også som det første rejsebureau herhjemme forstået at inddrage de sociale medier i markedsføringen og i opbyggelsen af kendskabsgraden. Således er eventen ”Første gang” i høj grad langt an på at Facebook er det medie, som benyttes til at sprede eventen ud – også kaldet viral markedsføring - således at der kan opnås flest mulige stemmer fra de venner, som de indstillede personer har på Facebook.

”Når så mange mennesker i alle aldre er aktive på Facebook, så skyldte vi os selv at finde ud af, om vi ikke kunne udnytte dette medie på én eller anden vis til at højne kendskabet til Primo Tours. Derfor inddrog vi Facebook i vores ”Første gang-event”. Til dato er det lykkes for os at få en vennekreds på hele 5.000, og det er vi rigtig godt tilfredse med,” fortæller Bjarke Hansen, som nu også udbyder Primo Tours’ Last Minute rejser på facebook, hvilket yderligere har fordoblet vennekredsen.

Anderledes setup

I modsætning til de traditionelle rejsebureauer, har Primo Tours ingen forkromede rejsekataloger. Selskabet har i stedet et inspirationskatalog, hvor kunderne kan læse – og drømme - om de syv destinationer, som bureauet tilbyder - Tyrkiet, Bulgarien, Mallorca, Kreta, Egypten, Tenerife og Gran Canaria, og desuden se nogle få hoteller hvert sted.

Herefter er det på Primo Tours hjemmeside, www.primotours.dk, det foregår. Her kan kunderne læse om de mere end 50 forskellige hoteller og tilsvarende antal udflugter. Man kan med det samme tjekke pris og ledighed på de forskellige rejsemål. Og når man har besluttet sig, bestilles og betales rejsen også via hjemmesiden. ”Dette setup betyder mindre administration for Primo Tours – og dermed billigere rejser for vores kunder, ” fastslår Bjarke Hansen.