Samos

En af de frodigste øer i Grækenland – flotte oliventræer og Nerie-buske i hvide og lyserøde farver

Samos er en vigtig del af Grækenlands historie og byder på meget mere end smuk natur.
  • Samos areal er på 490 km² og har 32.000 indbyggere.
  • Samos højeste punkt er 1.445 m
  • Samos Town og Pytagorien er de mest besøgte byer på øen

Info om Samos

Samos er en smuk og uspoleret græsk perle beliggende i det Ægæiske hav, blot få kilometer fra Tyrkiet. Samos er en af de frodigste øer i Grækenland. Det ses tydeligt når man kører rundt på øen. Der er stort set grønt overalt hele året. Overalt bliver man mødt af de flotte oliventræer og de store, smukke Nerie-buske, som blomstrer i hvide og lyserøde farver.

FAKTA

• Samos areal er på 490 km² og har 32.000 indbyggere.
  • Samos højeste punkt er 1.445 m
  • Samos Town og Pytagorien er de mest besøgte byer på øen
Ikon for vejrforhold Temperaturen er 16o Tjek vejret
Gæsternes

Rejsetips om Samos

Rammer nu 32. gang i år.

Skrevet af Svend Aage Nielsen

Vi syntes selv, at vi er et par normale mennesker i den bedste alder. Efter flere år, med små ture rundt i Danmark og en enkelt afstikker til Sverige, var det som om at der skulle udforskes noget mere af den verden vi lever i. Mangt og meget har Bente og jeg oplevet, modgang og medgang, derfor syntes vi, at vores liv skulle være anderledes. Vores børn var flyttet hjemmefra, og der sad vi så alene og tog vores liv op til revurdering. Tiden skal skrues tilbage til foråret 1997, da sad vi og kiggede på, hvor kan vi nappe en tur til syden? Siderne i ferie kataloget blev ivrigt bladet igennem. Utroligt, så mange skønne steder der fandtes, jo, vi var på Kreta, Malta, Spanien, de kanariske øer, samt en masse af græske øer. snart havde vi rejst, Sydeuropa rundt. Men så på et tidspunkt, faldt vi på en beskrivelse, om en grøn ø, den var ikke stor, men den skulle være en meget frodig grøn ø, som hed Samos. Ja ja, så grøn kunne den jo ikke være nede i sydens varme. Vi søgte yderligere på nettet om denne grønne ø, bl.a. Spies rejser, om de havde 2 pladser ledige, jojo, de havde lige det rigtige sted til os, et skønt sted i Samos by, på Galaxy Hotel. Vi bestilte herefter rejsen til afrejse i juli måned. Med en stor portion forventning i bagagen, rejste vi til Samos for første gang. Vel ankommet til Lufthavnen på Samos, stod der en bus, som skulle fragte os til Samos by, undervejs skulle der nogle af på vejen. Nogle skulle ikke med så langt, de skulle af i den første by, Pythagorion, hed byen. Den så ikke stor ud, men nok ikke lige den vi ville vælge… Men, hyggeligt så der ud, på det korte blik vi fik, inden vi kørte videre til Samos by. På turen med bussen, så vi lidt af øen, jamen den var jo grøn. De første forventninger, var indløst. Ugen vi var på Samos, havde vi lejet en scooter hos Manos i Samos by. Jamen, jeg tror vi kørte ca. 200km denne uge, vi så meget, som det nu var muligt på en uge, vi skulle jo også slappe af og bade og nyde den dejlige sol. Som ugen gik, fik vi mere og mere smag på den græske imødekommenhed, så mon ikke vi skulle udforske Grækenland noget mere. Selv på en uge, oplevede vi en masse, og så meget af den lokale og historiske del af øen. Efter vi kom hjem fra den utrolig oplevelses rig ferie, blev vi enige om, DET VAR IKKE SIDSTE GANG, vi var i det græske. Dette har nu endt i at vi nu rejser derned et par gange om året, den første gang i år er den 30. gang vi smider vores fødder på Samos i juli og senere i slutningen af september. Mit slogan er: At Leve er at rejse

samos august 2016

Skrevet af Anni Andersen

Jeg var på Samos i sommeren 2016, det var en oplevelse uden lige, bustur ud på øen, Vi havde en dejlig guide Gitte hun er bosat på øen og kunne fortælle om livet, Grækerne er nogle søde og imødekommende mennesker, Vi boede på Maritsa Bay det var et gammelt hotel men der var rent og pesonalet var imødekommende. Værten var en sprøjs fyr ældre men rigtig godt humør jeg har tænkt mig at komme igen i 2017 og selvfølgelig med -Primotours som er et godt delskab at rejse med, alt var tilrettelagt så man var ikke i tvivl om at man var taget godt hand om. Ses igen på Maritsa Bay

Fremragende
2 anmeldelser
100% af vores gæster har givet dette hotel 4 eller 5-sjernede anmeldelser.
100 %
0 %
0 %
Skriv dine rejsetips

Rejseledere kan sagtens fortælle dig at der er “åh så smukt et sted!” og du har ikke andet end deres gode ord for det! Det synes vi her i Primo Tours er en fejl!

Derfor giver vi nu tidligere rejsende muligheden for at sige med deres egne ord hvad de oplever som de smukkest og hemmeligste perler på de forskellige destinationer.

Det giver nyrejsende, eller genrejsende, muligheden for at opleve, ting på feriedestinationerne som man måske ellers ville have overset.